Viktnedgång

<< < (6/10) > >>

idalinda:
Duggan, äntligen DU  :lol1:!

Din plan låter helt ok, det är verligen så att man får testa lite vad som fungerar för en.
Pannkakor varnar jag för , man äter gärna alldeles för mycket  :whistle:

min matdag :
frukost en burk makrill i tomatsås, med 20-30 g smör eller 5-6 hyvlade ostskivor  (38%) uppvärmt
lunch 2-3 ägg mosade med ca. 20 g smör, kanske en tomat / paprika / pizzasallad eller inga grönsaker alls
middag: laxsoppa / 2 harmburgare med grönsaker, dressing, lite ketshup / köttfärs med broccoli / pannkakor med vispgrädde och bär

jag kan ibland ta några mandel på farten och på kvällen tar jag ofta 2 dl meze-yogurt med 0,5 dl bär

Vissa dagar äter jag bara två måltider.
Nu under hösten äter jag ibland ett äpple, då vi har egna från trädgården.

duggan:
Tack så mycket,  :flowers: då känns det som att jag är på rättspår iallafall, ska prova ett par veckor och utvärdera. Men snart är det jul och vi ska baka pepparkakor på lördag, jag fasar...marcipan grisar....cocostryfflar...mmm ...nåja jag har bestämt mig för att på självaste julafton FÅR jag leva som en kolhydrat-ätande-människa, även om jag ska hålla mig till köttet på självaste julbordet så är det lite av traditioon att äta dom socker äckliga paradis askarna och toffee, ris a la malta osv.  :bang_head:

hemul:
Baka dina egna pepparkakakor. :flowers:
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,815.0.html

Idalinda, har du nån aning om hur många kcal det där blir? Har du gjort en Annika Dahlqvist?  :blink:

kristinas:
Hej Duggan :thumbsup:

Jag skriver inte ofta här på fetbobba, även om jag borde :rolleyes: men nu har jag läst din tråd och kommer följa din framfart.

Ang fettet tänker jag så här. Jag behöver 1 g protein per kilo kroppsvikt, i mitt fall typ 70 (räknar inte med min viktnedgång ännu :neutral:) och 1 gram fett per gram protein, haha snacka om att krångla till det :glare: summan blir alltså att jag ska ha minst 70 gram fett per dag. Jag kommer sällan eller aldrig upp i det, för det är mycket, genom naturliga fetter från kött, ost och sånt så jag viktminskar väldigt sakta. MEN när jag varje dag tar 2 matskedar extra av rapsoljan mår jag så mycket bättre och jag får effekt på kläderna dirket.

Så mitt råd är MERA fett minst 2 msk extra per dag.

Själv står jag nu inför beslutet att sluta med mjölk (det där kaffet) och grädde och CF :cry: och och och...

Vi ses igen
Kram kiki

Fjällmor:
men jisses, FINNS det inga moderatorer på det här stället...?

:angrywife:

:lmao:

angående fettet duggan, en klick smör i kaffet är ett bra tips  :thumbsup:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida