Lakritsgalen - blev laktitsgalen...

(1/5) > >>

Lakritsgalen:
Efter att ha klarat mig jättebra i flera månader, så fick jag frispel igår. Jag åt massvis med lösgodis och avslutade kvällen med en nattmacka. Hur kunde detta hända?!  Och hur mycket har jag förstört för min viktminskning???

Finns dt fler härinne som lyckats med samma sak?

/Lakritsgalen :angrywife:

hemul:
Tjaba!  :lick:

Det tror jag nog det finns. Personligen tror jag risken med sånt är att det inte är bra för karaktären, att man ökar risken att det ska hända igen. Men inte tror jag att du förstört så mycket mer än att du kanske får vänta några dar på att allt är normalt igen.

Har du förresten provat att tugga lakritsrot? Det kanske skulle tillfredställa lakritstanden. Fast jag har för mig att det är nåt mindre bra med det också hälsomässigt, men det gällde nog om man åt stora mängder och samma sak gäller säkert lakrits.  :confused3:

MiaP:
Hej o välkommen,
Var inte orolig för avstegen det gäller då att ta nya tag. Fusk brukar ta ca 3-4 dagar tills man är på banan igen men då är det bara att fortsätta.
 :lick: :shake_head: :wave:

idalinda:
Jag har hållit ¨på med LCHF över två år nu och den här hösten har varit den värsta sug-perioden, erkänner att jag har ätit godis flera gånger under hösten
och då sätter suget i systemet = inte bra alls ! :fork_off:

Men som sagt, stå ut med suget några dygn , då lugnar även hjärnan då.

Välkommen hit ! :flowers:

Levis:
Ååh, lakrits är gott, mitt favvogodis. Nu blev jag oxå sugen.

Jag brukar ta en bit brie eller något annat fett när sugen sätter in, oftast går det över då.

Eller så kapitulerar jag totalt, käkar godis, kämpar ett par dagar för att komma tillbaks och sedan är allt som vanligt igen.

Se till att inte ha godis hemma! Åtminstone jag tappar ofta sugen om jag vet att jag måste göra mej omaket att gå ner till affären. Sticka in handen i köksskåpet är inte alls lika jobbigt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida