Isbjörnsmamman Nanuuq på jakt

<< < (3/6) > >>

anki:
Citat från: Nanuuq skrivet 2008.11.19 - 21:26:23

Ja...  :bg: vi får se hur långt han kommer, i min regi.  :boxing:

Nu följer son-nyheter:

I söndags återinförde jag AD - dropparna efter lite diverse lästa artiklar om att D - vitaminbrist kan påverka just autister. I samma veva har jag börjat ge honom extra C - vitamin, B får han redan.

Idag är det onsdag, och under veckan som varit så långt har hänt följande:

tycker att han är mera social. Helt plötsligt tar han EGNA initiativ till bus och gos, kittlingskrig och bus i stora sängen, med lillasyster och mig. Sånt syns, tro mig! Att han kommer till MIG och vill sitta i knäet, och sedan ser på mig med en lurig blick ("kittla mig!"  :whink: ) hör ju inte till vanligheterna.

Han busar med sin lillasyster, inte heller något som hör till vanligheterna. Igår satt de båda i soffan och han lutar sig tillbaka på henne och båda skrattar och fnittrar.  :clap_jump:

Ögonkontakt har jag haft mer, ser jag och det är lite mindre "kolibrivingar" över armarna.  :smile: Han sjunger och pratar mera, jag hör nya ord.

Han leker låtsaslekar, och sitter bredvid sin syster och leker med fisher-pricehus, verkligen leker.

Allt det här har alltså bara exploderat fram under loppet av några dagar, och det verkar hålla i sig.  :rotfl:

Lite svårt att tro på slumpen, att det bara RÅKAR komma samtidigt som jag börjar ge honom nya vitamintillägg...  :blob:

Så vi får se. Vad som händer.

Jätteintressant!! Jag jobbar på en gruppbostad där jag försökt införa en bättre kosthållning, speciellt hos våra 2 autistkillar. Tyvärr med dåligt gehör :( p.g.a. en okunnig kostchef som kommer med sina gamla råd som alla andra tror på, men ju mer jag lär mig ju fler argument får jag för min sak!!
Anki

Lisbeth:
Såg ett intressant program för ett par veckor sedan på Kunskapskanalen om just autism. Det var från England . Man fick följa fler familjer med au.barn och de experimenterade mkt med kosten. Uteslöt vissa saker ,tillsatte andra med förbluffande resultat.

Nanuuq:
Förbluffande var ordet...!

Hemulus; tack för tipsen! Jättebra! Just nu funderar vi på om han borde få någonslags multivitamin-grej eftersom vi försöker stoppa i honom både B, C och D - vitamin... Inom autismvärlden är Super NuTheRa tydligen rätt så pop. Skall undersöka vidare...

Anki - jag kan PM;a - eller lägga här - länkar till intressanta artiklar som handlar om autism och just D - vitaminteorier om du/ni andra är intresserade.  :smile:

hemul:
B får vi ju mycket genom kosten. Lever, äggulor...

Nanuuq:
Så sant. Men tydligen räcker inte "normalmängden" utan de här barnen behöver ha mycket mer.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida