Isbjörnsmamman Nanuuq på jakt

(1/6) > >>

Nanuuq:
Helu, alla!

Här kommer jag att skriva mina funderingar omkring kosten och fundera högt över hur man gör när man lagar LCHF - mat fast maken är fortfarande fast i kolhydratsträsket och med ett styck son som äter GF/CF - dvs inget gluten (inga problem där, iof...) och inga mjölkprodukter, hej-å-hå.  :thumbsup:

Första iakttagelsen gäller köttbullar.

Det händer att jag lagar egna. Och då består de av köttfärs, ett par tre fyra äggulor, lite beroende på mängden kött, vitlök, lite kokosmjölk och så salt. Eventuellt lite färsk rosmarin från trädgården.

Barnen äter. Maken äter. Och diskuterar med mig vad som "bör" finnas i äkta köttbullar.

"Va, har du ingen potatismjöl i, ska det inte vara det?"  :eeek:

"Jo, ifall man heter 'Mamma Scan'. Heter man bara "mamma" så då behövs det inte."

Så långt har det gått. Maken tror att KÖTTbullar SKA vara en produkt från bagerihyllan...  :clapping:

idalinda:
Fråga din man om han gillar lukten som sprider ut från mammascan-förpackning när den öppnas ...
:puke1: enligt mig ( nuförtiden... ska man säga )

Fjällmor:
jafg har då aldrig sett ett köttbullerecept med potatismjöl i

inte innan lchf heller

:flirting:

Nanuuq:
Jag gillar INTE lukten som sprider sig från paketet, påminner mig alldeles för mycket om doften av barnens b-blöjhink...   :badtongue:

Fjällmor, det är bara att kolla vilken färdiglagad köttbullpåse som helst - där kommer du hitta både ordet "potatis" och "mjöl" oftast i kombination...  :chef2:

Fast nu vet ni vad... mannen är inne på att ge LCHF en chans!  :yay: Nu här kom han till mig och frågade: "vad skall man äta efter träningen om inte bröd"? Jag föreslog en skinkrullad med valfri ost i.  :rotfl:

Fjällmor:
Citat från: Nanuuq skrivet 2008.11.18 - 19:57:27

Fjällmor, det är bara att kolla vilken färdiglagad köttbullpåse som helst - där kommer du hitta både ordet "potatis" och "mjöl" oftast i kombination...  :chef2:

:rolleyes:

jag skrev recept - inte innehållsförteckning

:whistle:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida