Bojkotta Unilever!
Tina:
Om man köper Willys, Icas och Coops egna varor undviker man Unilever då? Sortimentet ökar mer och mer så man slipper gynna mudi-mumsarna.
hemul:
Jag tror det. Men riktigt säker kan man nog inte vara. Jag tror att det där med "egna varor" i vissa fall är somma produkt som säljs under något annat, mer känt, namn. Bara förpackningen som skiljer liksom. T.ex. ICA har ju knappast egna fabriker som tillverkar allt de säljer som egna märken.
Ibland astår det ju nåt i stil med "packat för Axfood av XXX i YYY-land". Och då vet man ju det i varje fall. :wacko:
hemul:
Taa-taa! :clapping:
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,966.new.html#new
Glennart:
Är det verkligen dåligt man köper deras produkter som man tycker är bra? Så länge man inte köper skräp-produkter så borde det vara okej. Det är väl lite som att klaga på dålig djurskötsel och därav välja att bli vegan. Istället kan man köpa eko-kött och stödja en bättre djurskötsel.Visst får de väl ett indirekt stöd till sitt margarinimperium via andra produkter men om folk börjar köpa mer av deras bättre produkter kommer de väl att ändra på sig för att möta marknadens önskan, eller? När det är ett så part stort sortiment på deras produkter är det inte praktiskt att undvika allting som kommer från unilever.
hemul:
Det beror ju på vilket syfte man har. Jag ska erkänna att jag trillat dit på Yes igen. Körde Eldorado länge. Det var bra när jag började köpa det, men nu verkar de ha hällt vatten i det. Sen blev det Grumme ett tag, men de flaskorna tog slut på en gång med vårt hårda vatten. :sad:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida