Plastfilm
<< < (2/3) > >>
anki:
Jag tittade på mina plastslevar, stekspadar i plast etc. och det var några det stod 7 på - dom åkte längst bak i lådan.....
Anki
hemul:
Ja, sånt blir ju också varmt så det kan ju inte vara bra. Det är för övrigt jättesvårt att hitta bra stekspadar i metall nuförtiden.  :fork_off:
idalinda:
Jag köpte ett par  rostfria bunkar till köket  under helgen och det ska mycket till om jag köper något mer av plast överhuvudtaget.

Inför nästa års båtsesång ska jag ta en fundering.

Tack Hemul , det var alltså  7:an man ska undvika, några jag har tittat på har det inte funnits några siffror alls, undrar vad de är för några ??
hemul:
7 och 3.  :up_yours:

Det här nya eländet med melamin i kinesernas mjölkpulver får en ju också att fundera. Det finns gränsvärden för hur mycket livmedel får innehålla men frågan är om det också kan fällas ut från förvaringskärl.

Jag har nästan helt rensat bort plasten ur kylen, men hur fasiken ska man få bort den ur frysen? Jag är inte säker på att aluminiumfolie är bättre.  :confused3:
Langhol:
Melamin finns väl i tallrikar och muggar också?! :confused3: Kom på att jag har nappflaskor kvar sen Pippiputti var bäbis. Det är glas och dom ska väl vara användbara idag med tycker jag.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida