Inlagd gurka |
<< < (2/4) > >> |
MiaP: Måste nog gå förbi gurkburkarna när jag ska till Willys i morgon. :tongue: :sneaktongue: :lol1: |
hemul: Den polska gurkan står inte på samma ställe som Felix å dom. De har en hylla med lite blandade importerade konserver, både grönsaker, frukt och kött. Där står den. Jag har snart gjort slut på 2 hela burkar nu. :shy: |
hemul: Sevan Inlagd Vildgurka :clapgrin: Inköpt på Willys, 18:95 för en 600 g burk, avrunnen vikt 450 g. Ingredienser: Vildgurka, vinäger, vatten, salt, peperoni, vitlök. Näringsvärde: fett: 0 g, kolhydrat: 1 g, protein: 0 g, energi: 21.7 kcal Tillverkad i Libanon. :clapping: Jag bara måste ju testa vildgurkan! :lick: Mycket god och knaprig. Stark, men inte farligt. Skulle nog vara urgod till ölkorv eller kallskuret. Gurkorna är långa, smala och bleka i färgen. Bild kommer om ork finnes. |
hemul: Delikatess Gurka, Plivit Trade Inhandlad på Coop Forum Pastöriserad. Utan konserveringsmedel. Innehåll: gurka, salt, vatten, ättika socker Tillverkad i Bosnien. Saknar näringsdeklaration, men den smakar inte sött alls, mycket mindre söt än Krakus som har 5%. Det är smågurkor detta, nästan som cornichons. Mycket god även denna sort. :lick: Stor burk, 2.5 kg, och kostar 42:90. Det är lite osäkert hur stor burken är. Så här står det. Netto vikt/ Netto Weight 2500 g/22.9 oz Avrunnen vikt/Drained Weight 2500 g/12.3 oz Gissar att det ska vara c:a 1.2 kg avrunnen vikt. :lamo: Forum har även Krakusgurkan. |
Vira: Hittade Vildgurkan idag :lol:. Provsmakade den i en tonfiskröra och det smakade mums :drool: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |