Falukorv (och liknande) |
(1/8) > >> |
hemul: Lithells Falukorv Vet inte om de gör flera sorter. Den här heter bara Falukorv ivf. Fri från gluten, laktos, ägg, soja-, mjölk- och ärtprotein. Näringsinnehåll protein: 8.6 g kolhydrater: 4.5 g fett: 23 g Inte mycket protein där inte, men det är ivf dubbelt så mycket som kolisar, ibland är det ju tvärtom! Tillsatser i nämnd ordning · druvsocker (om nu det ska räknas som tillsats) · stabiliseringsmedel (E451) · antioxidationsmedel (E300) · konserveringsmedel (E250) E250 natriumnitrit E300 askorbinsyra E451 natrium- och kaliumtrifosfater Inte så farligt i sammanhanget alltså. Det kunde vara värre. |
hemul: Mälarcharks KRAV-märkta falukorv Deklaration: Vi har endast svenskt kött i våra korvar. Köttmängd 55g/100g, Fetthalt 20%. Ingredienser: Kött från gris *(38%), Fett från gris *, Kött från nöt *(17%), vatten, potatismjöl *, salt, socker *, lök *, kryddor *, Askorbinsyra. *=KRAV godkänd ingrediens Näringsvärde per 100g Energi 1100kJ/263kcal, Protein 10g, Kolhydrat 7g Tillsatser: INGA Så ska det se ut! :clapping: Körven kan köpas i en del butiker runt om i Mälardalen och kan även beställas från deras nätbutik. Tyvärr blir det väldigt dyrt p.g.a. frakten om man inte köper himla mycket eller kan gå ihop några stycken. http://butik.malarchark.se/Shop/Index.php?sArtId=2002 |
MiaP: Tur man bor nära, jag hittar ibland korvarna i mina affärer. :clapgrin: :yay: |
hemul: Du borde ju kunna köpa direkt därifrån ju. |
MiaP: Jo, det kan jag också göra, men det är ju nästan 5 mil dit enkel väg. :whistle: :strut: :car: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |