alternativa mensskydd! namninsamling...
Sirpa:
Adress: http://www.namninsamling.com/alternativa_mensskydd
Vi vill ha alternativa mensskydd på Apoteket!
Vanliga tamponger och bindor bidrar till stora sopberg och stora hål i våra plånböcker. Vi tycker att Apoteket ska ha naturliga och ekologiska mensskydd i sitt sortiment. Naturtamponger (menssvamp), menskoppar och tygbindor är alternativ till de vanliga tampongerna och bindorna. Menskoppen kan återanvändas i 10 år och minskar utgifter och sopor avsevärt. Naturtampongen är gjord av natursvamp och kan hålla i många år för att sen komposteras. Varken naturtampongen eller menskoppen sliter på slemhinnorna som vanliga tamponger kan göra. Tvättbara tygbindor är också ett alternativ, som också är mer hälsosam för kroppen och mer miljövänlig då man kan använda samma bindor flera år. Med de vanliga engångsbindorna kan huden inte andas naturligt och det uppstår lättare svamp och bakterier.
När människor idag börjar bli mer och mer medvetna om hur de kan agera mot miljöförstöring och klimatförändringar borde Apoteket ta in ett sortiment som hjälper oss att handla ekologiskt samt upplysa om de alternativa mensskydd som finns tillgängliga.
Vi kräver ekologiska naturliga alternativ till mensskydd på apoteket!
Adress: http://www.namninsamling.com/alternativa_mensskydd
Pippiputti:
Jag har skrivit på.
Har själv en menskopp och det är det bästa köpet jag någonsin har gjort :thumbsup:
Skulle aldrig vilja använda en binda igen. Känns både ofräscht och som en stor miljöbelastning.
Så mycket som bindor kostar idag och jag som blöder så pass mycket att det går åt 2-3 paket varje period har tjänat in kostnaden av menskoppen på 3 menstruationer. Så nu har jag gratis mensskydd i många år framöver, tror det står att den skall hålla i ca 10 år.
idalinda:
Har funderat menskopp under ett år , men kommer aldrig till skott :sad:
hemul:
Äsch, ta vattenkannan, vetja! :biggrin1:
Fjällmor:
Citat från: idalinda skrivet 2008.05.16 - 19:35:49
Har funderat menskopp under ett år , men kommer aldrig till skott :sad:
:redface:
me 2, sen vart jag gravid - snacka om att spara :whistle: Men snart är det ju dags igen :glare:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida