Corona

<< < (15/16) > >>

Subcalva:
Det enda vi kan vara säkra på är att alla länder inte rapporterar fall på samma sätt.
Jag är beredd att satsa rätt mycket pengar på att Kina inte är helt ärliga i sin rapportering...

Och nej, jag säger inte att vi inte har högt antal covidare bara att det kanske är svårare att jämföra än vad vi tror.

hemul:
Visst är det så. Vi rapporterar ju konstigt också. Och informationen är konstig. Jag har t.ex. läst att de som dör på äldreboenden inte rapporteras som corona helt enkelt därför att man inte brukar rapportera exakt dödsorsak när en mycket gammal människa som vårdas på instutition dör. Ändå kan man säga att si och så stor del av dem som dör av corona i åldersgruppen si och så har varit inlagda på äldreboende (kommer tyvärr inte ihåg siffrorna). Det går inte ihop någonting.

Men, men kan väl iaf anta att rapporteringen är någotsånär likartad i Europa, eller låt oss säga norra Europa för att vara på den säkra sidan.

hemul:
Varning för ersättnings för handsprit gjord på väteperoxid. Fick en flaska i present av en bekant som varit här och ställt den utanför dörren. Har haft en liten flaska i fickan och igår fick jag användning för den. Inte för corona så mycket som att jag var väldigt smutsig och nödköpte ett grillat kycklinglår som jag måste äta med händerna. Det sved som satan, nästan brände. Händerna blev röda och vitprickiga. Det slutade inte bränna när skiten torkat heller. Fick lov att offra det lilla dricksvatten jag hade kvar för att få bort det värsta.

Undrar om det är samma som de fått i vården som orsakat problem? Oxiskin Plus, väteperoxid 3% heter den. Luktfri och ej uttorkande stämmer inte heller.  :angry:

hemul:
Du sa nånstans att det börjar bli jobbigt med covid. Du var ju rätt obrydd förut. Hoppas att det bara är tiden som påverkat dig och inte att människor ikring dig blivit sjuka.

Apropå det, två jag känner, mor och son, var ju jättesjuka i mars. Båda hade andningsproblem, mammam slutade andas och fick t.o.m. hjärtstopp och sonen drämde näven i bröstet på henne och fick igång henne. De fick ingen vård. Mamman har kvarstående minnesproblem. Sonen var någotsånär tillbaks till sist, kunde börja plugga och så (gick ut gymnasiet i våras). Nu för någon vecka sedan blev han dålig igen med massor av ensidiga neurologiska symptom, bl.a. funkar inte benet riktigt, synnedsättning och begränsat synfält på ett öga, huvudvärk, domningar och känselbortfall. De enda de hittade på akuten var högt tryck i ögat, så det blev en remiss för det. För övrigt tänkte de att han kanske hade ångest vilket kunde orsaka problemen. Postcovid trodde de inte på. Business as usual... :puke2:

hemul:
Dagens Malou efter tio. Flera studier pekar på ett samband mellan D-vitaminbrist och allvarlig covid-19.
https://www.tv4play.se/program/malou-efter-tio/12620252
Såpass tydligt samband att man i Storbritannien delar ut D-vitamin till riskgrupper.

Kanske har man äntligen nytta av att man knaprat då.  :crazy:

Fast en fråga bubblar genast upp i hemulhjärnan. Då borde det ju vara så att färre dör i länder med mycket och stark sol och så är det väl inte?  :loony:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida