Corona |
<< < (8/16) > >> |
hemul: Har de? Det var intressant, det visste inte jag. Är det månne därför de inte blir så sjuka då? Har du förresten läst Björn Olsens bok "Pandemi"? Tycker den verkar intressant. Ska låna den så snart jag kan, har maxat ut på ebokslån. Han är vass! Sympatisk och sexig också. :sex: |
Subcalva: Ja det är i alla fall en teori varför barn klarar sig så mycket lindrigare undan Nej jag har inte läst den. Kollade på vårt bibliotek men de är mycket sämre på att ta in e-böcker än vad vissa andra bibliotek. Men jag hittade den på storytel så jag kanske ger mig i kast med den. |
Subcalva: Citat från: hemul skrivet 2020.04.05 - 21:34:59 Sympatisk och sexig också. :sex: Men just när man läser spelar det ju ingen roll för jag kan inte läsa och tänka på en bild samtidigt. :angrywife: Jag kan visualisera texten, för det är så jag alltid läser, men inte tänka på en helt annan bild. :ignore: |
hemul: Jag kan! :dribble: :gay: :bg: Började läsa den igår. Bra skriven. Första kapitlet är lite allmänt om epedemier och pandemier och smittvägar och så. Bra repetion för mig som glömt det lilla vi fick lära oss om sånt när jag pluggade. |
hemul: Vet inte om jag berättat att jag har en bekant som varit osynlig ett tag. Några andra gick hem till honom och fick veta av en granne att han transporterats bort i ambulans för en 10 dagar sedan nu. De "hittade" honom inte på sjukhuset när de ringde dit och ingen känner till några släktingar, men än en diffus bror som ingen vet vad han heter. Ringde skattemyndigheten idag för att få hans personnummer, då jag hoppades att det skulle hjälpa i kontakten med sjukhuset som var nästa steg i planen. I sista minuten slog det mig att fråga om killen jag pratade med kunde se om han avlidit de senaste dagarna, har haft en dålig känsla nämligen. Först sa han att min bekant levde. Men sen kollade han nyinkomna uppgifter. Han dog för två dagar sedan. Skulle ha fyllt 75 strax, så han var ju riskgrupp. När jag ringde runt för att meddela gemensamma bekanta fick jag veta att en annan bekant (medelålders kvinna) varit lindrigt sjuk ett par veckor. Men hennes son (troligen runt 20) intensivvårdas. Fullt frisk innan vad vi vet. Det börjar komma obehagligt nära nu. :sad: Nu känner jag 6, varav 2 intensivvårda(t)s, en ytterligare borde ha fått vård och en har avlidit. Bara två har haft det relativt lindrigt. Inte bra siffror. :shake_head: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |