Agnes Wold dissar tarmfloran
<< < (3/7) > >>
Subcalva:
Citat från: hemul skrivet 2019.09.10 - 07:35:02

Jag har förresten beställt en påse MSM. Hade bestämt mig att inte börja med fler tillskott, men råkade läsa en gammal tråd där folk blivit av med torr hud, håravfall och spröda naglar. Alla problem jag har. Och det ska ju vara ofarligt i alla fall.

Men nu blir det problem att veta om det är effekt av RS eller svavel om jag märker några förbättringar. Kanske ska vänta med svavlet tills jag ökat potätmjölet, vilket jag ska. :sneaktongue:

Jag köpte för länge sen men pallade inte smaken så jag hann inte ta länge nog för att se några förbättringar.
Tror faktiskt det var hon som gått över till VV som rekommenderade på KiF.
Du får fråga om hon fortfarande tar det  :laugh:
hemul:
Jag ökade direkt till 1 msk eftersom magen inte verkar protestera längre. Nu, efter två dagar, är sprickorna helt borta. Eller protestera och protestera, sedan jag började öka har magen varit lite åt andra hållet. Har gått på toa varje dag, men med visst, ahem, besvär.

Begriper ingenting. :huh:
Subcalva:
Ökat på potatismjölet eller MSM?
hemul:
Potmjölet. MSM har jag inte fått än och kommer inte att börja med det förrän jag ökat färdigt på potmjölet.

Jag fick ju hålla på och mesa med 1 krm i början för att jag blev lös i magen. Nu tycks det ha rakt motsatt verkan. :confused3:
hemul:
Kan ju tala om att jag äter 2 msk potatismjöl nu. När jag jättelänge ätit hur lite det nu var - 1 tsk, ½ tsk? - visade sig att jag kunde öka snabbt utan att bli dålig i magen. Sprickorna i händerna är nästan borta, men annars kan jag inte påstå att jag märker något.

Däremot *tror* jag att jag *kanske* har fått oanade effekter av MSM. Jag har lättare att hålla dygnsrytmen och är inte så groggy och i princip värdelös som jag brukar vara första 1-2 timmarna efter att jag vaknat. Jag hittar absolut ingenting om detta på nätet. Bara omsömnlöshet som biverkning. Inget om förbättrad sömn, så jag vet verkligen inte. Men några andra förändringar har jag inte gjort.

Detta var innan stressituationen uppstod. Nu är det väl lite si och så igen, ivf vad gäller att somna och vakna i anständig tid. Men det var en väldigt markant skillnad och jag är fortfarande inte så groggy när jag vaknar.

Är inte uppe i full dos än heller. Har ökat väldigt försiktig. 3 krm nu.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida