D-vitamin |
<< < (3/5) > >> |
hemul: Men nu läste jag nog fel? Om olika varianter av magnesium är olika bra? Ja, citrat och några till ska vara bra. Men t.ex. magnesiumoxid sägs gå rakt igenom. Laxerande. Inte så mycket som gör nytta för musklarna alltså. |
hemul: Det står lite om BioTech här. Man kan ju ta det med en nypa salt iom att de sponsrar sajten. Men jag tycker det här är förtroendeingivande. Today, Bio Tech Pharmacal is the number one supplier of vitamin D for research use. They have supplied supplements for researchers at the National Institutes of Health, the Mayo Clinic and the Massachusetts General Hospital, to name but a few. In all of the published studies using Bio Tech’s vitamin D, the researchers have always found Bio Tech’s product contains exactly what the label says it contains. That’s not true of all vitamin D manufacturers. https://www.vitamindcouncil.org/what-company-do-we-recommend-for-vitamin-d-supplements-08-2015/ Om inte deras magnesium hade varit så mycket dyrare från UK hade jag köpt det också. Bara de där små kapslarna utan en massa onödig utfyllnad är värda en del. |
hemul: En vanlig värktablett (Ibumetin), det förbannade stolpillret och en Biotech-kapsel. Inte i nämnd ordning. :biggrin1: |
Subcalva: Jo jag vet att magnesiumcitrat är bättre men jag glömde kolla ordentligt och köpte fel sist och är för snål för att inte äta upp dem. Nån nytta gör dem i alla fall för jag får i alla fall inte kramp i fötterna på natten som jag får annars. Det är väl så att kroppen har svårare att tillgodogöra sig oxid, men det är väl inte helt omöjligt, eller? |
hemul: Tror det är så. Man läser ju olika om det där. Svårt att veta vad som stämmer. Men vad menade du med din fråga då? Fattar inte. Citat Vet du om det finns olika bra varianter på den? jag menar vad gäller sånt där oxid och citrat mm |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |