Laxpudding/Laxpaté

(1/2) > >>

Fjällmor:
Denna är en vidareutveckling av ett recept på KiF. Har blivit en standardrätt härhemma då det går så fort  :thumbsup: och är såååå gott!
Vi äter den som laxpudding med smält smör och broccoli. För de i familjen som vill finns också mandelpotatis  :flirting:
Kall är den jättegod att äta som paté. En skiva på frukosttallriken med äggsmör på...  :drool: eller som stordottern Fjällfolk gör - bre den på ett flatbröd!

Mumz!

500 g lax
4 ägg
300 g creme fraiche
3 dl grädde
Örtkryddor (många, gott!)
Lite vitlök
Salt och svartpeppar

Ner med allt i matberedaren, mixa till önksad konsistens, häll i ugnsform och in i ugnen tills klart!

:pancake: :swimfish:

yummie!

:rollbaby:

(jag gör dubbel sats!)

:dancing_chicken: :cow: :swimfish:

idalinda:
vilka kryddor är dina favoriter ?
Ska testas här i närmaste dagarna, allt enkelt är gott :whistle:

Affe:
Citat från: Fjällmor skrivet 2008.05.12 - 08:51:27

Denna är en vidareutveckling av ett recept på KiF. Har blivit en standardrätt härhemma då det går så fort  :thumbsup: och är såååå gott!
Vi äter den som laxpudding med smält smör och broccoli. För de i familjen som vill finns också mandelpotatis  :flirting:
Kall är den jättegod att äta som paté. En skiva på frukosttallriken med äggsmör på...  :drool: eller som stordottern Fjällfolk gör - bre den på ett flatbröd!

Mumz!

500 g lax
4 ägg
300 g creme fraiche
3 dl grädde
Örtkryddor (många, gott!)
Lite vitlök

Ner med allt i matberedaren, mixa till önksad konsistens, häll i ugnsform och in i ugnen tills klart!

:pancake: :swimfish:

yummie!

:rollbaby:

(jag gör dubbel sats!)

:dancing_chicken: :cow: :swimfish:

Ugns temp????   :shock:

Affe

Fjällmor:
felåt  :redface:

200 grader ca  :whistle:

Mina favvokryddor är antingen bara dill, eller combon timjan/basilika/rosmarin/oregano  :drool:

hemul:
 :club:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida