Laxpudding/Laxpaté
Fjällmor:
Denna är en vidareutveckling av ett recept på KiF. Har blivit en standardrätt härhemma då det går så fort :thumbsup: och är såååå gott!
Vi äter den som laxpudding med smält smör och broccoli. För de i familjen som vill finns också mandelpotatis :flirting:
Kall är den jättegod att äta som paté. En skiva på frukosttallriken med äggsmör på... :drool: eller som stordottern Fjällfolk gör - bre den på ett flatbröd!
Mumz!
500 g lax
4 ägg
300 g creme fraiche
3 dl grädde
Örtkryddor (många, gott!)
Lite vitlök
Salt och svartpeppar
Ner med allt i matberedaren, mixa till önksad konsistens, häll i ugnsform och in i ugnen tills klart!
:pancake: :swimfish:
yummie!
:rollbaby:
(jag gör dubbel sats!)
:dancing_chicken: :cow: :swimfish:
idalinda:
vilka kryddor är dina favoriter ?
Ska testas här i närmaste dagarna, allt enkelt är gott :whistle:
Affe:
Citat från: Fjällmor skrivet 2008.05.12 - 08:51:27
Denna är en vidareutveckling av ett recept på KiF. Har blivit en standardrätt härhemma då det går så fort :thumbsup: och är såååå gott!
Vi äter den som laxpudding med smält smör och broccoli. För de i familjen som vill finns också mandelpotatis :flirting:
Kall är den jättegod att äta som paté. En skiva på frukosttallriken med äggsmör på... :drool: eller som stordottern Fjällfolk gör - bre den på ett flatbröd!
Mumz!
500 g lax
4 ägg
300 g creme fraiche
3 dl grädde
Örtkryddor (många, gott!)
Lite vitlök
Ner med allt i matberedaren, mixa till önksad konsistens, häll i ugnsform och in i ugnen tills klart!
:pancake: :swimfish:
yummie!
:rollbaby:
(jag gör dubbel sats!)
:dancing_chicken: :cow: :swimfish:
Ugns temp???? :shock:
Affe
Fjällmor:
felåt :redface:
200 grader ca :whistle:
Mina favvokryddor är antingen bara dill, eller combon timjan/basilika/rosmarin/oregano :drool:
hemul:
:club:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida