Laxpudding/Laxpaté |
(1/2) > >> |
Fjällmor: Denna är en vidareutveckling av ett recept på KiF. Har blivit en standardrätt härhemma då det går så fort :thumbsup: och är såååå gott! Vi äter den som laxpudding med smält smör och broccoli. För de i familjen som vill finns också mandelpotatis :flirting: Kall är den jättegod att äta som paté. En skiva på frukosttallriken med äggsmör på... :drool: eller som stordottern Fjällfolk gör - bre den på ett flatbröd! Mumz! 500 g lax 4 ägg 300 g creme fraiche 3 dl grädde Örtkryddor (många, gott!) Lite vitlök Salt och svartpeppar Ner med allt i matberedaren, mixa till önksad konsistens, häll i ugnsform och in i ugnen tills klart! :pancake: :swimfish: yummie! :rollbaby: (jag gör dubbel sats!) :dancing_chicken: :cow: :swimfish: |
idalinda: vilka kryddor är dina favoriter ? Ska testas här i närmaste dagarna, allt enkelt är gott :whistle: |
Affe: Citat från: Fjällmor skrivet 2008.05.12 - 08:51:27 Denna är en vidareutveckling av ett recept på KiF. Har blivit en standardrätt härhemma då det går så fort :thumbsup: och är såååå gott! Vi äter den som laxpudding med smält smör och broccoli. För de i familjen som vill finns också mandelpotatis :flirting: Kall är den jättegod att äta som paté. En skiva på frukosttallriken med äggsmör på... :drool: eller som stordottern Fjällfolk gör - bre den på ett flatbröd! Mumz! 500 g lax 4 ägg 300 g creme fraiche 3 dl grädde Örtkryddor (många, gott!) Lite vitlök Ner med allt i matberedaren, mixa till önksad konsistens, häll i ugnsform och in i ugnen tills klart! :pancake: :swimfish: yummie! :rollbaby: (jag gör dubbel sats!) :dancing_chicken: :cow: :swimfish: Ugns temp???? :shock: Affe |
Fjällmor: felåt :redface: 200 grader ca :whistle: Mina favvokryddor är antingen bara dill, eller combon timjan/basilika/rosmarin/oregano :drool: |
hemul: :club: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |