Varning! Medlem oavsiktligt bannad. LÄS!

<< < (3/3)

hemul:
Tycker inte det iom att det går på IP-nummer. Har frågat.

Det är mer spam därför att jag har satt på registreringen igen. Jag stängde av den då förut när det var så himla mycket spam eftersom vi ändå inte får nya medlemmar. Forumet är för gammalt för att det ska gå att hitta bättre spamskydd som funkar med det. Det krävs en nyinstallation och det orkar jag inte riktigt med nu när det ändå håller på att dö.

hemul:
Vår käre värd vet inte heller, men vi enades om att det måste funka annorlunda när forumet gör det än när man gör det själv. Då blir man nämligen avvisad så fort man begär ett dokument, vilken som helst. Man kommer helt enkelt ingen vart. Det måste vara en säkerhetsgrej att forumet först kollar så nån klantig admin inte gått och bannat sig själv. Hmm.  :shy:

hemul:
Det är inte så många om verkligen lyckas spamma, men det är en hel del som registrerar sig och sen får jag sitta och plocka bort dem. Så nu har jag ändrat från emailverifiering till att jag måste godkänna nya manuellt. Har inte provat det förut, men med lite tur presenteras en lista så jag kan bulk-disapprova hela serven. Känns trist att stänga av registreringen fast det egentligen inte gör någon skillnad som det är nu.

hemul:
Det där var jätteenkelt! Kan t.o.m. välja att godkänna OCH skicka aktiveringslänk om det till äventyrs skulle vara någon som ser legitim ut. Måste komma ihåg att titta där då och då bara.

hemul:
Hmm. Verkar som den verkliga IP-adressen loggas när man registrerar sig. Men sen när man postar är det den där proxyvarianten. Vi har alla 185.22.172.188 . Är ju logiskt. Då kan jag fortfarande banna på IP, men måste hålla tungan rätt i mun och välja rätt.

Tur att de har namn och emailadresser som tydligt signalerar att de är spammare.  :tongue:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida