Extra fett permanentar tjockisheten |
<< < (5/6) > >> |
fetsmart: Citat från: hemul skrivet 2017.04.12 - 22:46:45 Verkligen inte! För hemlagat gäller 5 % för varje enskild ingrediens. Utom kryddor. Men bara om de inte är söta! Man kan alltså inte laga något som innehåller lök, paprika eller blomkål? För att ta några exempel som man trodde var LCHF-halal... |
hemul: Tror inte man uppmärksammat att gul paprika borde bannlysas från den hälsosammes bord, men de andra innehåller väl faktiskt under 5? Särskilt blomkål är ju väldigt tjillevippsnålt. Kan man göra jättegott mos på minsann och glufsa i sig i stora lass! |
fetsmart: Citat från: hemul skrivet 2017.04.13 - 01:40:28 Tror inte man uppmärksammat att gul paprika borde bannlysar från den hälsosammes bord, men de andra innehåller väl faktiskt under 5? Särskilt blomkål är ju väldigt tjillevippsnålt. Kan man göra jättegott mos på minsann och glufsa i sig i stora lass! Fem gram??? Viktprocent och inte energiprocent alltså... Jag förstår! (kanske...) Skit samma, jag äter ju 200 gram (och 45E%) kolnazister om dagen nuförtiden så det är av "akademiskt intresse"... (vilket är ett skit-uttryck, eftersom akademiska frågor ofta är intressanta(st)...) |
hemul: Ja, visste du inte det på allvar? Under 5 g på näringsdeklarationen på paketet, det är utgångspunkten. |
fetsmart: Citat från: hemul skrivet 2017.04.13 - 13:37:54 Ja, visste du inte det på allvar? Under 5 g på näringsdeklarationen på paketet, det är utgångspunkten. Jag har nog inte hållit kunskapen levande/aktuell genom åren... :cry: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |