Teflonstekpannor förbjudnan i USA

<< < (2/3) > >>

hemul:
Använder det varje dag faktist. Silikonslickepott så jag får ur all såsen ur stekpannan. Och om jag har brödperiod så bakar jag alltid i silikonformar också. Det är ju så otroligt smidigt och okladdigt.

Ary:
Jag använder slickepot och bakpenslar. Har små mini bakformar som jag aldrig använder köpte aldrig stora bakformar iom att jag väntar på att det ska bli farligt, med den kraftiga värmeutvecklingen lär man få ännu mer i maten... Fast jag värmer inte mat i plastkärl helst ej heller kokar jag ris i påsar och sådan skit så jag är lite anti plast precis som anti droger.  :flirting:

hemul:
Jag med. Utom silikonen. Är så himla behändigt med low carb-bröd som är så kletigt. Fast jag äter bara bröd vissa perioder och en sats räcker mer än en vecka, så så himla förgiftad blir jag nog inte.

Ary:
Nej vi vet ju inte ens om du blir förgiftad alls eftersom det inte konstaterats giftigt - än lol

hemul:
Jag måste ha varit trött. Det står ju inte alls att teflonpannor är förbjudna. Det är nån kemikalie i teflon som det är restriktioner mot. Förlåt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida