DIY jäskruka med vattenlås!
Mynlen:
Varför inte fråga på restauranger om dom har några stora krukor över från t.ex. oliver eller sånt.
Ser bra ut det där!!
hemul:
Där sa du nåt! Fast man kanske bör vara kund där då. :sneaktongue:
hemul:
Jobbigt det här var. Jag hann registrera ett plopp. Sen insåg jag att det var för lite vätska i, så jag kokade lite saltlag och hällde i. Sen har nivån inte rört sig i vattenlåset. Så nu vet jag inte om det stannade av lite för att syre kom in eller om burken är otät.
Fick ett jättebra tips av glasmästaren om ett ställe där man kan köpa billiga burkar. Skickar från Tyskland, men frakten är OK. Ska köpa såna här 5-liters med bygellock för svampen. Kanske några 3-liters också. Mindre är ingen ide, för det har IKEA billigt. €5 är ju superbilligt.
https://www.glasoflaskor.se/Marmeladburkar-Inlaeggningsburkar/Sma-glasburkar/Glasburkar-fran-400-ml/5000ml-patentlocksburk-Rocco.html
Har en sån stor jag köpt på loppis och det är super. Tar så lite plats jämfört med 5 gurkburkar. Men jag ska gå igenom allt de har först så jag inte missar nåt. Verkar inte bli nån svamp i år för mig ivf. Först var det vädret, sen blev jag förkyld och nu är redan en ny förkylning på gång. Inte sämre än att jag kan gå i skogen, men jag ska ju dit också. :bang_head:
Kanske några såna här två och treliters att göra jäsburkar av om det här faller ut väl. Kostar ju nästan ingenting. De verkar inte sälja lösa lock, det hade ju annars varit perfa så man kan dubbelanvända burken.
https://www.glasoflaskor.se/Marmeladburkar-Inlaeggningsburkar/Sma-glasburkar/Glasburkar-fran-400-ml/3000ml-universalburk-Henry-med-Twist-Off-82.html
Mynlen:
Tror inte man behöver vara kund där. Dom brukar ju ändå slänga det och det ju en engångsfråga. Eller kanske en till. Det händer säkert ibland att någon kommer o frågar sånt.
hemul:
Kanske. Tänkte mest på att det är besvärligt för dem att spara grejerna istället för att bara slänga. När jag fått på ICA har de t.o.m. diskat burken. De vill väl inte att den ska stå och lukta och kladda tills jag kommer.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida