Svartvinbärssoppa
hemul:
Vad ska du ha i?
Verkar inte göra nån större skillnad om den står en halvtimme eller en timme. Brukar köra en 40 minuter bara för säkerhets skull.
Jag beställde ett till frysblock idag. Försöker köra upp ett lager med olika smaker och det är tjatigt att bara kunna göra en om dagen. Bra också om man plötsligt kommer på att man vill ha glass och vill ha mer än en smak. Har skrapat hål på plasthöljet på det jag har också. Lika bra att skaffa reserv medans det går och det var faktiskt ganska billigt direkt från Philips. Maskinen verkar inte finnas i några butiker längre, hittade den ingenstans på nätet annars. så den kanske är på väg att försvinna. Förut fanns den överallt. Köpte min på Classe.
Sorla:
Björnbär har vi i frysen. Och röda och svarta vinbär. Vita med om jag inte missminner mig. :lick: Men på lördag blir det nog björnbär i glassen. Våran glassmaskin är sedan 90-talet, så den är riktigt gammal. Hoppas den klarar trycket. Det var en ganska stor behållare. Helt annat än den där lilla plutten mamma köpte för ett par år sedan.
hemul:
Äsch, den är säkert mycket bättre än moderna. Är det också en Philips?
Sorla:
Jepp, en Philips. Men det blev ingen glass igår. Vi tog vår 800e cache igår, så vi gick på restaurang och firade istället. drinking_x2 Men idag ska jag göra ett försök om jag orkar. Vaknade med migränkänning idag. Har varit så i över en månad nu att helgerna går åt till migrän. Blir nog hemma imorgon. :look_down:
hemul:
800 - det låter jättemycket! Har ju inte provat, men det känns som om man bara tar någon eller några per tillfälle va?
Bli hemma låter bra. Är det möjligt att du äntligen börjat lyssna på oss? :whink:
Jag gjorde vanilj igår och idag blir det test med banan. Sen får det räcka ett tag, då har jag fyra sorter. Eller skulle man göra choklad också kanske? :lick:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida