Kyckling är äckligt

<< < (2/6) > >>

hemul:
Har ni inte sett den här tycker jag ni ska göra det. Gott argument för att inte äta skiten.

Dokument inifrån: Världens bästa kyckling

Sorla:
Eftrsom min man är allergisk mot fiski blir det inte så mycket kvar om man inte vill äta kyckling. Vi försöker ha några vegetariska dagar i veckan, men för omväxlingens skull behövs fågel av något slag, som man har råd med. Med med tre storätande karlar hemma, plus matlådor blir det mycket matlagning här hemma och nötkött och fläsk vill i alla fall inte jag behöva leva på jämt. Det pallar nog inte min mage.

ursprungsliv:
Toppen att de har kunnat byta ras!

http://www.kronfagel.se/de/start/nyheter/bosarpskyckling-ab-nu-en-del-av-kronfagelfamiljen
http://www.kronfagel.se/de/start/nyheter/ekologiska-bosarpkyckling-nu-i-kronfagel-kostym

Så kronfågel har köpt kycklingproduktionen på Bosarp, och har dessutom fler KRAV-märkta gårdar vad det verkar.

Jag fuskar och äter kyckling när det serveras på lunchen på jobbet och så, men köper aldrig vanlig kyckling hem.

hemul:
Fast det är lite konstigt för den nya rasen är en av de två som nämns i kycklingdokumentärern, Rowan ranger heter den om jag minns rätt. Den kanske inte är så himla långsamväxande. Den kanske bara växer lite långsammare och då kan de utnyttja det i marknadsföringen. Jag minns att gamla Bosarp försökte få tag på en långsamväxande kyckling men det fanns ingen som kunde levereras i tillräckligt stor mängd.

De skriver om sina småskaliga gårdar (pluralis) men den enda de listar är - taa-taa- Bosarp. En gård förser alltså fortfarande hela landet med ekokyckling. Småskaligt?

hemul:
Citat från: Sorla skrivet 2016.03.02 - 20:01:13

Eftrsom min man är allergisk mot fiski blir det inte så mycket kvar om man inte vill äta kyckling. Vi försöker ha några vegetariska dagar i veckan, men för omväxlingens skull behövs fågel av något slag, som man har råd med. Med med tre storätande karlar hemma, plus matlådor blir det mycket matlagning här hemma och nötkött och fläsk vill i alla fall inte jag behöva leva på jämt. Det pallar nog inte min mage.

Tål inte din mage för mycket kött? Det har vi inte hört förut. Och vegetariska dagar? Mama mia!  :sosad:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida