Varför att gå ner i vikt kan vara så svårt - ny studie |
<< < (6/7) > >> |
Subcalva: Nä det är inte så enkelt och det är ju precis därför den här studien är så viktig. Den innehåller väldigt lite av det som brukar räknas till en nyttig diet. Vitt ris är sällan OK utan det ska vara fullkorn, absolut inget vitt socker och hellre grönsaker än frukt. Hon är inne på att det finns en gräns vid 20% fett och att något magiskt händer när man äter under 20% på samma sätt som något annat magiskt händer när man äter mer än 65%. Skillnaden verkar vara att med den mindre mängden fett så ökar halten syre på cellnivå till skillnad frånnär man mätt efter intag av mycket fett då resultat kan bli 65% av normal mängd syre. |
hemul: Men det var ju det jag sa. Antingen mycket fett eller mycket kolisar. Det kan ju hända att där med spannmål kanske inte är så viktigt som man trott, men de flesta utesluter väl det, sockerdieten också? Ris är ju lite av specialfall.. |
Subcalva: Men problemet är att DM refererar till fler studier som tar upp fler aspekter. Men det blir svårt att diskutera fullt ut om du inte läst hela. :whink: |
hemul: Du kan ju berätta för mig. :bg: |
Subcalva: Nja jag vill hellre diskutera det med nån som intresserad nog för att själv ha en uppfattning... :smile: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |