Varför att gå ner i vikt kan vara så svårt - ny studie

<< < (3/7) > >>

hemul:
Ja, men det blir ju som jag sa. Hur mycket annat kan man äta på 400 kcal? Fy vad äckligt. :puke1:

Det kommer väl än en gång att visa sig att Kwasniewski hade rätt. Det är blandningen av fett och kolisar som ställer till det mest. Han säger t.o.m. att en fettsnål högkolhydratdiet är den näst bästa med förbehållet att den inte skyddar mot hjärtsjukdom. :whink:

hemul:
Fast siffrorna stämmer inte riktigt. Lägsta mängden ris och högsta mängden socker blir ihop över 2400 kcal, så då finns inget utrymme för mer och proteinmängden blir mindre än 10 g.

Subcalva:
så du tror man fibbat med siffrorna och resultatet?

hemul:
Inte vet jag. Men det stämmer ju inte helt. De kan väl bara ha uttryckt det lite slarvigt.

Jag undrar fortfarande hur någon frivilligt kan sätta i sig 400 g socker utan nåt intressant att blanda det med. Gör ens en "sockerberoende" det? Vi får fråga Mynlen om hon hade gjort det valet! :tongue:

Subcalva:
Kan vara DM som blandar ihop det lite. Först säger hon att folk åt 565 g kolhydrater i snitt och pekar på skärmen och så pekar hon på siffran 2400 kcal och säger att man åt mellan 2000-2400.

Och hade du faktiskt tittat på filmen kunde du påpekat att hon säger att de flesta åt 100 g socker men några så mycket som 400 g. Socker var nämligen också ad libitum.

Kom igen nu kolla på filmen - åtminstone mellan 5 och 11 minutersmarkeringen. Hon är underhållande!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida