Laga gummistövlar?
<< < (3/4) > >>
Mynlen:
tycker Sorla har rätt. Men det ser ut som om det är helt okej !! nu får vi se hur länge det håller!
hemul:
Om jag bara har fått det tätt borde det hålla. Det används ju för att laga hål i sulor. Håller alltså att slita på. Det vara rolig gucka. Ser ut som klar silikon, ganska rinnigt. Men det stelnar jättesnabbt. På en halv minut är det som seg knäck. Så när man sätter ihop bitarna efter 2 minuter behöver man bara pressa med fingrarna en stund så sitter det sen. Misstaget var att försöka limma hela lappen på en gång. Kunde ju inte pressa ner alla kanter samtidigt på en så pass stor lapp. Behöver jag göra det igen kommer jag att ta det i etapper.

Nu ska jag förpassa tuben till frysboxen. Det står inte på, men på alla forum där det diskuteras säger de att det håller för evigt om man gör så.

Och några designstövlar blir det INTE! De är alldeles för designade som det är.  :fork_off:
Mynlen:
Är det inte litet som medlet man använder till att laga däck? "solutie" kallas det här i NL.

Men det ska man låta torka litet först, och sen trycka yta mot yta!
hemul:
Känner jag inte till.
hemul:
Eller menar du solution? Guckan som följer med såna där kit med laglappar till cykelslangar? Det var det jag provade med först ju.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida