Jasså...
<< < (8/9) > >>
hemul:
Citat från: MiaP skrivet 2008.04.06 - 21:06:13

Strömming ättiksinlagd med mycket lök, mums :swimfish:

Undrar sa flundra hur mycket socker det går in i fisken egentligen. Det känns som om det borde vara rätt lite, men det vore väldigt bra om det fanns någon tumregel för det där. På färdiga inläggningar anger de ju idiotiskt nog näringsinnehåll för hela produkten, inte för avrunnen vara, så det kan man ju inte gå efter heller. Precis som folk sitter i stugorna och dricker sillspad!  :crazy:
MiaP:
Ja det där har jag också funderat över, lika med saltgurka också. Det kan ju inte vara särskilt mycket eftersom det mesta måste vara kvar i spadet. :watch_it:
hemul:
Man skulle ju kunna väga lagen man häller på och sedan hälla av den efter några dagar och väga igen.  :crazy:

Men det är ju inte säkert att det går in lika mycket av allting i fisken/gurkan förstås .   :huuh:

Vi kanske skulle börja terra Felix och andra företag. Något av dem borde väl ha uppgifter på det.  :wacko:
Fjällmor:
 :lmao:

nu ni är det banne mig

:pippi:

:wacko:

älskade knäppgökar jag adopterar er ALLA!

(säg inget till maken..)

hemul:
Citat från: MiaP skrivet 2008.04.06 - 20:46:04

Kanske kan va nåt, kan vi få ett utlåtande VA :so_mad:

NU du, MiaP!  :lol:

Stillhavsflundra var utmärkt gott! 
Vet inte hur jag ska beskiva den. Lite "fastare" än rödspätta tror jag. Ganska lika smak, men inte exakt samma. Mycket god ivf. Det bästa var att filéerna var lite större och speciellt tjockare än de där små ynkliga spättafiléerna man köper frysta. Blev lite matigare, det hela. Kommer jag att köpa den fler gånger? JAAAA! :thumbsup:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida