Optimalt Bröd - formfranska |
<< < (2/7) > >> |
hemul: Förut sa du det om sockerkakan. Kanske inte så konstigt om den smakar sockerkaka. :biggrin1: http://fetbobba.net/fettskramd-arkiv/43.freebb.com/fettskramd/fettskramd-article508.html#4563 Det här smakar INTE sockerkaka. Jag tror du förväxlar bröna. :lick: |
elocinave: Nu ser jag att jag faktist INTE förväxlar nu utan jag gjorde det DÅ :shock: Jag bakade det "brödet" som krävde så mycket äggvitor så det måste ha varit det här! Eller? :confused3: |
hemul: :thumbsup: Inte vet jag, men det smakar som sagt dåligt formbröd. Inte alls som sockerkaka i konsistensen heller. Kolla på bilden. Det ser ju ganska torrt ut. |
kwidell: Kan det funka att göra krutonger på detta bröd tro? :confused3: .. om det blir som formfranska så borde det ju fungera tycker jag! :nod-yes: .. nån som provat?? |
hemul: För att lägga i soppa? Nej. Det blir omelett när det blir blött. :shake_head: Alltså, detta bröd är totalt smaklöst, mättnadsvärdet är 0, värdelöst att äta som det är. Fast skogsstjärna gör det. :tongue: Men! Det funkar fint som rostebröd. Det godaste är att steka skivorna på svag värme i mycket smör så det får lite substans av smöret det suger åt sig. Man måste alltså torka upp det på nåt sätt. Tycker jag. :sneaktongue: Det smakar helt OK sedan, med pålägg på. Rostebröd har ju inte heller nån utpräglad smak, det är ju sprödheten man är ute efter. Till kräftorna t.ex. :flirting: Just ja, jag glömde några skivor framme ett par dar en gång. De blev jättegoda. Krympte lite och blev seeega. :lick: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |