Nu har tidningen Hälsa rett begreppen - eller nå't |
<< < (3/3) |
/LO: Citat från: hemul skrivet 2008.04.02 - 11:14:57 Citat från: /LO skrivet 2008.04.02 - 11:06:46 Sedan tycker jag faktiskt att man skriver att sockret i frukt och honung inte är bättre än vitt socker, men att det är bättre att få i sig den vägen eftersom det finns mineraler, vitaminer och fibrer i ffa frukten. Men om det egentligen är värre då? :crazy: Jag uppfattde inte texten riktigt likadant som du, men jag skummade bara. :shy: Nja alltså rätt flummigt uppfattar jag det hela. Man säger att socker inte är farligt, men inte bra. Att man behöver socker, eller nej inte socker men kolhydrater och att man får det genom frukt och mjölk, bl.a. Sedan säger man att sockret inte är bättre i frukt än tillsatt, eller man säger att det är i princip samma sak, men att frukt innehåller en del annat bra... Nåväl. Jag försvarar inte på något sätt. Den är ju rätt långt ifrån det jag känner, märker, tycker och tänker... /LO |
Bookia: Citat från: /LO skrivet 2008.04.02 - 13:55:58 Citat från: hemul skrivet 2008.04.02 - 11:14:57 Citat från: /LO skrivet 2008.04.02 - 11:06:46 Sedan tycker jag faktiskt att man skriver att sockret i frukt och honung inte är bättre än vitt socker, men att det är bättre att få i sig den vägen eftersom det finns mineraler, vitaminer och fibrer i ffa frukten. Men om det egentligen är värre då? :crazy: Jag uppfattde inte texten riktigt likadant som du, men jag skummade bara. :shy: Nja alltså rätt flummigt uppfattar jag det hela. Man säger att socker inte är farligt, men inte bra. Att man behöver socker, eller nej inte socker men kolhydrater och att man får det genom frukt och mjölk, bl.a. Sedan säger man att sockret inte är bättre i frukt än tillsatt, eller man säger att det är i princip samma sak, men att frukt innehåller en del annat bra... Nåväl. Jag försvarar inte på något sätt. Den är ju rätt långt ifrån det jag känner, märker, tycker och tänker... /LO Tack LO, det var ungefär så jag reagerade också, bara det att jag är ruskigt dålig på att uttrycka mig (i skrift). :sosad: |
hemul: Jo, DEN uppfattning fick ju jag också! :lol: |
anki: Jag reagerade nog mest på sista stycket...... "Glöm inte fettet! Socker har idag blivit den stora syndabocken i media. Fett och salt har, åtminstone tillfälligt, glömts bort trots att vi äter betydligt mer än rekommenderat. – Högt intag av mättat fett ökar risken för hjärt-kärlsjukdomar och typ 2-diabetes. Mycket salt ökar risken för hjärt-kärlsjukdomar och vissa cancerformer, säger Azriela Marmur" Anki |
Navigering |
Meddelandeindex |
Föregående sida |