Menssmärtor
Ary:
46 men inga tecken på klimakterie. Hört att lchf kan försena klimakteriet, vet inte om det ska ses som fördel eller nackdel....
hemul:
Medicinskt antagligen en fördel. Personligen tyckte jag att det var skitjobbigt att få tillbaka mensen efter att ha sluppit den i rätt många år. Fast det är ju inte säkert att min försvann p.g.a. klimakteriet, kan ju ha haft med vikten att göra också. Kom dock tillbaka, även om mycket sporadiskt, innan jag gick ner i vikt.
Mynlen:
inga tecken på klimakterie??? ändringen i mensen ÄR ju det! :)
Ary:
Ja isf är detta första tecknet. :rolleyes: Trodde den skulle bli oregelbunden först.... hetvallningar etc. Humöret kan man inte räkna med, jag har alltid varit lite hetlevrad till och från.
Mynlen:
:lmao: det kan vara så många olika saker... hetvallningar har jag sällan kanske ibland på natten men det hade jag förr om sommaren också ibland :) kramp i benen kan också vara ett tecken. Men för mig var främsta tecknet.... domningar i mina händer från handleden. När jag var ung och ville ha barn slutade jag med P-piller och fick carpal syndromet. Fick operera båda handleder, och en kusin till min dåvarande studerade till läkare då och berättade att CTS kan orsakas av hormonförändringar. Nu fick jag när jag var runt 41 besvär med handlederna igen och kollade upp det hos en ... neurolog tror jag det var och hon sa det jag misstänkte, hormonerna håll på att ändras igen, början på klimakteriet. Men det är inte ofta det är så påtagligt när det börjat den där &/%!! klimakteriet. Inte förrän några år efteråt märkte jag det på mensen och andra saker. (fast mensen var ju knepig med hormonspiralen...) Humöret är inget bra tecken hos mig heller....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida