Mullig ultralöpare

<< < (2/3) > >>

hemul:
Hittade det här inlägget ('kost'). Låter lite MCHP. Och kanske LF eller MF.  :tongue:
http://elinragnarsson.wordpress.com/2013/12/06/bra-forandring/

Jag såg filmen när den gick på någon annan kanal för något halvår/år sedan. Eller om jag laddade ner den kanske.  :shy: Jag är inte säker, men var det inte så att de gjorde ett glukosbelastningstest? Det failar ju lowcarbare ofta på och tolkningen blir då diabetes/insulinresistens. Det är ju sant att man blir insulinresistent och alltså måste producera massor med insulin om man häller i sig sockerlösning, men det är ju ytterst reversibelt. Det sägs att det räcker med att käka 150 g i tre dagar för att klara glukosbelastningstestet. Det har folk som måste klara det för sitt jobb (amerikanska piloter och så) testat ut. Men det vet de väl inte på vårdcentralen.

Hyperlipid: Physiological insulin resistance

Sorla:
Ja, det var ju det som aftonblaskan tjoade om när Annika helt plötsligt "hade diabetes". Men jag blir besviken på programmet när de går på den enkla då. Sockerkillen hade ju övat på att käka socker i veckor. Klart som korvspad att hans kropp kunde ta hand om skiten. Kortsiktigt i alla fall. Men fettkillens kropp hade ju inte behövt ta hand om ett uns socker under samma tid. Lika självklart blir det för mig att hans kropp blir motsvarande lika dålig på att ta hand om socker. Hur kan de då påstå att fettkillen riskerar att få diabetes, och dra slutsatsen att det är livsfarligt att  inte äta socker, för man får diabetes?!? Jag tyckte programmet var intressant ända till de började dra konstiga slutsatser av experimentet.  :cry:

Sorla:
Citat från: hemul skrivet 2014.04.25 - 14:49:42

Hittade det här inlägget ('kost'). Låter lite MCHP. Och kanske LF eller MF.  :tongue:

Jag fattar inte dina förkortningar! MCHP = Much Carb Hi Protein? LF = Low Fat MF = Much Fat? Känner mig lite korkad faktiskt. Huvvet är väl fullt med snor.  :sosad:

Mynlen:
Moderate kära Sorla, moderate :)

hemul:
 :biggrin1:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida