Amazon slutar med fri frakt till Sverige! |
<< < (8/16) > >> |
hemul: En philips får man för mellan 1000 och 1500 sådär beroende på modell. Om man letar billigt pris alltså. På de större Philips står det 2.5 liters kapacitet. Men nu vet man ju inte vad de menar med det. Hur mycket man kan pressa innan tillbringaren är full? Innan fruktköttsuppsamlaren är full? Innan hela apparaten kleggar igen och måste diskas? Och av vilken frukt då? Du, det där med Amazon var nog var att grejerna var från Market Place. Säljarna sätter bestämmer ju själva villkoren. Jag la till en Philipsjuicer och den skulle de minsann skicka! Men de är de inte billiga på, så blir det en sån kan jag lika bra köpa i Sverige så blir det lättare med garanti och sånt. |
Sorla: Citat från: hemul skrivet 2014.07.03 - 22:37:52 En philips får man för mellan 1000 och 1500 sådär beroende på modell. Om man letar billigt pris alltså. På de större Philips står det 2.5 liters kapacitet. Men nu vet man ju inte vad de menar med det. Hur mycket man kan pressa innan tillbringaren är full? Innan fruktköttsuppsamlaren är full? Innan hela apparaten kleggar igen och måste diskas? Och av vilken frukt då? Du, det där med Amazon var nog var att grejerna var från Market Place. Säljarna sätter bestämmer ju själva villkoren. Jag la till en Philipsjuicer och den skulle de minsann skicka! Men de är de inte billiga på, så blir det en sån kan jag lika bra köpa i Sverige så blir det lättare med garanti och sånt. Jag anade att det kunde ha med olika villkor att göra. Eftersom det går bra att betälla vissa grejer, men inte andra. Jag undrar om det inte var något dyligt morsan ville köpa ihop med byalaget. http://www2.edafos.se/tradgard/butik/fruktpress.asp |
hemul: Vore döhäftigt att ha en sån! Jättefina. Alla hus i kvarteret här har äppelträd, de flesta fler än vi, och de bara faller ner. Tänk om det i varje hus bor någon som som jag skulle vilja ta reda på dem. Då skulle man ju kunna köpa såna där prylar ihop... Det är ju inte bara pengarna, skiten ska ju förvaras också. En sån där elektrisk hushållsmaskin är nog det enda realistiska för en ensam person i lägenhet. Kanske ska jag satsa på en Philips ändå. Jag brukar vara den enda som skördar våra svarta vinbär också. Det blir rätt mycket fast det bara är ett par buskar. Och ibland får man ju frukt från bekanta, inte ofta, men det händer. Med en sån manick kan man ju få ner volymen ganska rejält så kan man ivf bevara grejerna även om must kanske inte är riktigt LCHF. Vad värre är att jag skulle köpa ciderjäst och lite andra tillbehör från amazon också. Sånt är det helt öken på i Sverige nu. Det finns bara vinsatser, turbojäst för att göra mäsk och man kan kanske hitta samma typ av snabbjäst som de har i satserna separat, men de riktiga vinjästerna som fanns på varenda färgaffär förr är det stört omöjligt att få tag på. Men jag får väl prova att lägga till från alla säljare i korgen så får jag se om något går igenom. Vilket påminner mig om att jag måste försöka äta ur frysen istället för att fylla på den. Planen är att musta av våra äpplen lite vartefter så folk inte märker hur mycket jag tar och frysa det. Våra äpplen är rätt tidiga. Sen åker jag till ödetomten och pallar resten senare och häller ihop alltihopa. Och snart är blåbären klara också. Sa jag att jag åt blåbär i skogen häromdagen? De kan bli lite sötare, men de hade full färg och var absolut inte kartiga! Jag skulle absolut ha plockat med mig hem om jag haft tid och något att plocka i. Någon vecka till bara så är de fina! |
hemul: Nu har jag löst jästproblemet ivf. Det finns så klart massor av hembryggningsbutiker i England. Men det var ett jäkla letande för de flesta har helt bisarr frakt hit! Uppåt £40 tog många! Men jag hittade en som bara tog £4 upp till 0.3 kg och det är säkert rimligt över det också, men jag klarar mig nog under. Bra bra. Då är det bara pressfrågan kvar då. Japp. £8.35 upp till 1 kg. Det här blir bra. Är bara en grej som jag inte hittar. Här är adressen också ifall fler går i bryggtankar. http://copperkettlehomebrewing.co.uk |
Sorla: Jag gjorde svartvinbärssaft i vintras. Men den kokar jag och sen silar i duk. Det förstås, jag hade kunnat få ut mer saft ur dem med en centrifug. Men å andra sidan var det så mycket pektin i bären att den knappt går att hälla ur flaskorna redan som det är. Tyvärr kommer jag inte åt några äppelträd här där jag bor. Så egentligen är det mest önsketänkande att jag skulle göra äppelmust. Men i år kommer vi få något enormt mycket björnbär! Så mycket har vi inte fått sedan jag gick med i det här forumet. Busken är groteskt stor. Men det låter som att du har en hel massa spännande på gång! :clapping: |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |