Squatty Potty - om konsten att bajsa rätt

<< < (2/9) > >>

Sorla:
Nu har jag kollat på filmerna. Mycket informativt.  :thumbsup:

När det gäller huksittande så ska du ju liksom brett isär med knäna. Så magen hamnar mellan låren. Du skulle ta ett rep eller nåt annat stadigt och sätta fast i något som inte åker iväg. Ett stadigt dörrhandtag eller krok av något slag och så håller du i repet som en vattenskidåkare. Därifrån bara böja knäna samtidigt som du håller repet så du inte faller bakåt. Det har jag själv varit inne på att greja till, för att få till den riktiga böjningen i mina motsträviga fotleder. Bara för att öva på själva huksittandet. Inte inne på toan. Men jag tror det är bra att ha lite kontroll på att sitta på huk på golvet först, så man inte trillar och slår sig.

Annars kan jag rekommendera Solhälsning A. Den ströcker till vadorna väldigt effektivt. Bättre än andra vadstretchningar som jag har provat. Den tar liksom hela baksidan ända upp till rumpan.

hemul:
Jag kan inte göra sådant där ju. Jag kan inte sitta på huk och inte gå ner på knä. Jag kommer numera ner på marken om jag måste, men jag gör det genom att böja mig framåt med ganska raka ben och ta emot med händer och sedan bara kullra ned.

hemul:
Jag har provat. Tog en stor påse med blomjord och den låg ju stadigt och var bra att plantera fötterna stadigt i. Det var svårt. Fick ont i låren och inte vet jag om det var lättare. Hade svårt att ta i liksom, men det är nog bara ovana. Och så kom ju inte knäna så högt upp ivf. Men det var nog en lagom höjd för mig att börja träna på p.g.a. av det här med benmusklerna. Vete sjutton vad jag ska fylla säcken med när jag använt jorden dock.

Sorla:
Eh, vänta nu. Stod du på säcken? Eller hade du den som motvikt? Det är ju ett alternativ förstås. Att du rullar ihop en handduk och sätter under hälarna. Men det hjälper inte att komma ner och orka pressa sig upp sen. Det ger iofs väldigt bra styrketräning för rumpan och låren, men själva hukrörelsen för man knappast så.

Annars menade jag att du skulle hålla i repet som är sträckt rakt fram. Eller om du tänker att du håller i en ribbstol för att inte tippa bakåt och gör knäböj så lång ner som du klarar. Sitter så en stund och sedan pressar dig uppåt. Jag tänker att om man börjar så borde man klara lägre och lägre sits med tiden. Men tyvärr har man ju sällan ribbstolar hemma, därav tänkte jag på repet som man sätter fast i något stadigt, som handtaget på en stängd dörr eller liknande.

hemul:
Nej, jag hade fötterna på den när jag satt på toan.  :lol1:

Citat

Annars menade jag att du skulle hålla i repet som är sträckt rakt fram. Eller om du tänker att du håller i en ribbstol för att inte tippa bakåt och gör knäböj så lång ner som du klarar. Sitter så en stund och sedan pressar dig uppåt. Jag tänker att om man börjar så borde man klara lägre och lägre sits med tiden. Men tyvärr har man ju sällan ribbstolar hemma, därav tänkte jag på repet som man sätter fast i något stadigt, som handtaget på en stängd dörr eller liknande.

Förstår nog inte hur du menar. Ska jag sitta på ringen menar du? Det kan jag inte.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida