Tamarind

<< < (2/3) > >>

Mynlen:
Jag fick sist ett tips ang. vitlök och doften och "eftersmaken/eftertörsten" man kan ha av den. Om man skär en klyfta vitlök i längden ser man en "kärna" i mitten. Om man tar bort den (det är alltså ett sträck inte som en rund kärna) Blir smaken lika bra men den där eftersmaken är mindre OCH man doftar mindre omkring sig!

hemul:
Det ska jag testa! Har du provat själv?

Mynlen:
Ja det var det jag menade när jag skrev sista meningen men förstår nu att det inte var tydligt att jag tycker det gör skillnad. gör det nu för tiden alltid. eftertörsten på natten är ett minne blott!.

hemul:
Toppen! Den här veckan har jag ätit vitlök nästan varje dag och då har jag inte känt det så mycket, så man verkar vänja sig också. Fast jag har haft det i maten och det är ju rå som är det värsta. Tyvärr är det för sent att test på aïolin, men nästa gång ska jag göra det.

Mynlen:
det är litet olika på vitlöken också. Men för att vara på säkra sidan... jag älskar (rå) vitlök, vitlökssås är jättegott till allt möjligt men eftertörsten osv är något som gör jag inte äter det så ofta. eller åt det så ofta. :) Betydligt mer nu.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida