Stevia är kostnadseffektivt
hemul:
Jösses amalia, min stevia är nästan slut. Och jag som för inte så länge sedan köpte en stor påse från USA. Trodde jag. När jag kollade var det i december 2007! Fy sjutton vad läskigt, för jag minns det som igår. Trodde att det var 2, max 3, år sedan. Så var det 7 år sedan. Hatar när tiden flyger så och man inte ens har kul!
Hur som. 1/2 lb köpte jag då och beställde samma igen nu. Kostade mig då 417 sekiner och har alltså räckt i 7 år. Inte mycket att gnälla över.
Tvekade länge om jag skulle våga ta 1 lb-påsen den här gången, vilket blir billigare per g, men bangade på grund av tullrisken. Lika bra det kanske med tanke på hur länge det räcker. Har tyckt det varit svagare i smaken på sistone, tar mera, så det kanske kan bli gammalt. Ska ösa upp det i täta burkar den här gången, om jag kan hitta några.
Mynlen:
josses, det later bra att det haller sa lange!
hemul:
Ja, men det var en stoooor påse! Det tyckte jag ivf när det kom. :tongue:
Tror jag använder det mer nu än i början. Dels har jag väl vant mig vid smaken och sen är jag frikostigare med bär och sånt. Jag tycker de smakar mycket mer med lite extra sötma. Blåbär t.ex. kan ha väldigt svag smak naturella tycker jag.
hemul:
Nu fick jag precis mail om vad frakten kostar (man får skriva ett meddelande om man vill veta det innan de skickar). $24.75 = 160 SEK. :sad:
Fast nu ser jag att det kostade nästan lika mycket förra gången. Det är stevian som gått upp $11. Och så tog jag organic den här gången, för det var bara 7 $ dyrare. Ja ja. Jag okejar väl. Är ju inte mycket per år ivf.
hemul:
548 kr blev det. Inte så farligt ökning med tanke på att det gått 7 år. Organic kostade $7.10 mer också. Nu ska det bara genom tullen. :neutral:
Det är ett skit med tullen. 1/4 lb kostar $35.00, 1/2 lb $51.00 och 1 lb $74.00. Vore ju bra om man tordes köpa ett par stora påsar och dela.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida