Resistent stärkelse |
<< < (8/78) > >> |
ursprungsliv: Citat från: Subcalva skrivet 2013.12.19 - 06:54:34 Fast det är inte smörsyran som ger stinkfisar - den tas upp av kroppen. :smile: Allt? Är du säker? Just den här effekten mot tarmcancer trodde jag berodde på lokal effekt i tarmen, och om den ska skydda hela tarmen kan ju inte allt tas upp riktigt. Ähum, människan kanske är "designad" (obs ironi) för att leva ute i friska luften. |
Mynlen: :lmao: |
Subcalva: Citat från: ursprungsliv skrivet 2013.12.19 - 09:00:09 Citat från: Subcalva skrivet 2013.12.19 - 06:54:34 Fast det är inte smörsyran som ger stinkfisar - den tas upp av kroppen. :smile: Allt? Är du säker? Just den här effekten mot tarmcancer trodde jag berodde på lokal effekt i tarmen, och om den ska skydda hela tarmen kan ju inte allt tas upp riktigt. Enligt SG så tas det även upp av kroppen Citat Butyrate's role doesn't end in the gut. It's absorbed into the circulation, and may exert effects on the rest of the body as well. In human blood immune cells, butyrate is potently anti-inflammatory***. |
ursprungsliv: Citat från: Subcalva skrivet 2013.12.19 - 20:02:57 Enligt SG så tas det även upp av kroppen Citat Butyrate's role doesn't end in the gut. It's absorbed into the circulation, and may exert effects on the rest of the body as well. In human blood immune cells, butyrate is potently anti-inflammatory***. Jo, det tas ju upp. Men hur mycket? Det kan ju absolut vara bra för hälsan fast det ger lite odör. :smile: Det kan ju ge en del goda hälsoeffekter i doser som inte luktar också, kanske! |
Subcalva: När vi nu ändå halkat in på skitprat... :whink: Jag tror inte att nån smörsyra ska följa med med ut normalt sett. Har man en väl fungerande ämnesomsättning, där tarmbakterierna är en del, så ska den sk nummer två vara fast, relativt luktfri och det ska inte behövas nån större mängd papper vid toabesök. |
Navigering |
Meddelandeindex |
Nästa sida |
Föregående sida |