Medel mot förstoppning?

<< < (6/7) > >>

hemul:
48 timmar!  :max-shock:

Nåja, det blir till att prova så får jag se vad det har för effekt på mig. Ska iväg snart och inhandla plommon och aprikoser, då blir det en tur till apoteket också. Hoppas att det inte är så dyrt.

hemul:
Idioten på apoteket sa att man skulle äta det i 3 dagar, sedan brukade det lösa sig. Men vad de säger har jag lärt mig bortse ifrån för länge sedan, så jag köpte en flaska i alla fall. Hon prackade på mig den stora, för "den lilla räcker nog inte när man har så stora problem". Jag hade öht inte sagt något om arten om mina problem. De är som marsmänniskor på det där stället!

Sorla:
Hon tyckte nog att man har stora problem om man är så desperat att man fråga dem om vilket medel man ska ha. :lol: Hoppas det funkar hur som helst. Jag har något medel där hemma som jag blev ordinerad när jag fick så ont efter operationen och åkte in akut till sjukan för magontet. Men jag minns inte vad det heter. Kan kolla om ett par dagar när jag kommer hem.

Skickat från telefonen.

hemul:
Jag gjorde inte ens det. Jag undrade om var doseringen, för det stod inte på utsidan av förpackningen. Det fanns en liten flaska och så en typ 3 gånger så stor som bara kostade lite mera. Jag ville ju veta hur många gånger den lilla flaskan räckte till bara.

berittis:
Jodå, min kusin fick igång magen. Cancern ska vara borta men hon går på kontroller för det är ju ändå osäkert.

Jag har ett annat tips: Pajalagröt. Här är receptet.
1/2 dl torkade katrinplommon
1/2 dl torkade aprikoser
1/2 dl linfrö
1/2 dl russin
1/2 tsk salt
7 dl vatten
2 dl fiberhavregryn
1 dl havrekli

Blanda allt utom havregryn och havrekli i en gryta. Låt det stå över natten. Häll i havregrynen och kliet och koka 3-5 min under omrörning. Tillsätt mer vatten om det behövs. Servera med mjölk.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida