Medel mot förstoppning?
Mynlen:
eh jo. kommer inte ihåg riktiga namnet men något med micro var det... fast det var nog samma som lactulos.
hemul:
Jag kan inte märka att jag påverkas varken hitan eller ditan av någon speciell mat. Jag har förut haft väldigt tålig och regelbunden mage och den verkar inte påverkas nämnvärt av vad jag äter nu heller, på gott och ont. Så här blev det efter antibiotikan som botade min falska IBS och laktosintolerans... Fast för det mesta är det inte ett stort problem, bara att det är lite mer bestyr med toabesöken än jag varit van vid förut. Hur man vänder sig har man arslet bak. :sneaktongue:
Intressant med plommonen. Tack! Ska införskaffa ny burk. De tog slut.
Ary:
Lactulose lär inte finnas osötad eftersom det är någon sockeralkohol eller ngt och den ska definitivt in i munnen och inte dit microlax ska. :lmao:
Sorla:
För akut tvärstopp med asont i magen rekommenderas medikament från apotek som intages bakvägen. Kan behövas två omgångar vid extra besvärlig kista. Och sen uppföljning med katrinplommon+linfrön+massa vatten. Sen långsam avvänjning från plommmonfrönvattenkombon till magen har hittat sin takt igen.
Skickat från telefonen.
hemul:
Jag vet inte, men plommon hjälper ju faktiskt så uppifrån räcker nog. Linfrö har heller ingen effekt på mig tyvärr. Den enda klassikern som faktiskt gör som annonserat är katrinplommon.
Jag är nog konstig. Får inte lös mage eller gaser av ärtsoppa, stora lass med stekt lök o.s.v. heller. Det enda som alltid har åtminstone någon verkan åt det hållet är surströmming, men det är minimalt sedan jag lärde mig att dricka mjölk till. Plommon, persikor o.s.v. tål jag också i normala till rätt stora mängder, därför det måste till mucho katrinplommon för att få effekt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida