T3, T4 och kalorier
(1/4) > >>
Subcalva:
Det här blogginlägget diskuterar en studie där man tittat på kvinnor som ätit olika mängd kalorier och samtidigt tränat.

Jag är inte helt säker på hur man gjorde studien men jag tror man kan tolka diagrammet nedan som att både Hi och Low träning ger lågt T3 och högt T4 och de två sista till höger visar att om man får tillräckligt mycket kalorier (även om jag tycker att 1750 kcal verkar lite i minsta laget) så kommer värdena nästan upp till basnivå på efter fyra dagar men om man får extremt lite kalorier (500) så sjunker T3 ytterligare och T4 samt rT4 går upp.

http://suppversity.blogspot.de/2013/06/overtraining-undereating-self-inflicted.html

hemul:
De sista två, men olika energiintag, vilken nivå på träning var det där då?

Och jag förstår inte skalan längs y-axeln och base level.  :confused3:
Subcalva:
Tja det framgår tyvärr inte riktigt av blogginlägget.

Den andra studien han tar upp är lite tydligare i alla fall

Citat

◾10.8kcal/kg LBM available energy -- this is what's left from a baseline intake of 39.5kcal/kg LBM, after the energy expended during the workouts is subtracted from a diet with a caloric deficit of ~23% below the participants' habitual intake

◾19.0kcal/kg LBM available energy -- this is what's left from a baseline intake of 48.6kcal/kg LBM, after the energy expended during the workouts is subtracted from a diet with a caloric deficit of ~6% below the participants' habitual intake

◾25.0kcal/kg LBM available energy -- this is what's left from a baseline intake of 53.4kcal/kg LBM, after the energy expended during the workouts is subtracted from a diet that had an identical energy content as the participant's habitual diets

◾40.4kcal/kg LBM available energy -- this is what's left from a baseline intake of 68.4kcal/kg LBM, after the energy expended during the workouts is subtracted from a diet with a caloric content that was ~32% above the participants' habitual diets (typo in kcal values corrected)

hemul:
Jaha, så att banta och träna hårt sänker ämnesomsättningen? Surprise...
Subcalva:
Citat från: hemul skrivet 2013.06.28 - 21:40:40

Jaha, så att banta och träna hårt sänker ämnesomsättningen? Surprise...

Jag är inte lika säker på att alla fattat det med tanke på alla som äter <1300 kcal om dagen.
Och som redan innan det hade problem med sköldkörteln.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida