zombiefiers viktresa
berittis:
Hej zombiefier
Välkommen. Har du ställt samma fråga till Tommy Runesson. Han har vägt som mest 174,4 kg. 2011 vägde han under 85kg och har halverat sin startvikt från september 2009.
http://www.tommytappar.se/
Ary:
Du skulle kunna prova att minska proteinet något och öka fettet och kcal mängden lite. Den fettmängd du äter är vad jag äter typ som inte tränar hårt och är tjej och 168 lång... Det är bara att experimentera på.
Sedan sägs det ju att lågintensiv träning är bättre för viktminskning än högintensiv.
Mynlen:
lågintensiv träning är absolut bättre MEN man måste köra den längre. Och sen tycker jag du äter för litet totalt och för mycket proteiner. proteiner kunde väl också höja blodsockret ganska bra vill jag minnas.
Förstår du vill gå ner, det gör jag med. Men det verkar så för många att det kommer en platå då och då, och viktigaste är då att hålla ut. Men det kan dröja länge! Jag har en platå sen början av dec. nu.
Tycker också att du ska höja kh litet. Det gjorde jag vid min förra platå (när jag kom hit i detta forum) och sen började det röra på sig igen. Mycket mysko men jag tror inte på regeln: ju mindre kh ju mer man går ner i vikt och jag tror ännu mindre på regeln: man går ner av kc man förbrukar genom träning.
Min son studerar något som heter Study of Human Movement, och berättade mig att det är jättebra jag promenerar, men fört efter 3e timmen (jovars) kommer mitt fett att brännas. Innan det är det tyvärr glukosen som bryts ner som sitter i hela kroppen. Är inte helt övertygat om att han har rätt, men att man måste hålla på längre lågintensiv träning det kan jag köpa. Dock sällan tid för promenader som tar mer än 3 timmar :)
Välkommen hit förresten!
zombiefier:
Citat från: berittis skrivet 2013.06.01 - 19:00:52
Hej zombiefier
Välkommen. Har du ställt samma fråga till Tommy Runesson. Han har vägt som mest 174,4 kg. 2011 vägde han under 85kg och har halverat sin startvikt från september 2009.
http://www.tommytappar.se/
Tack för tipset! Läser hans blogg just nu :)
zombiefier:
Citat från: Ary skrivet 2013.06.01 - 19:58:47
Du skulle kunna prova att minska proteinet något och öka fettet och kcal mängden lite. Den fettmängd du äter är vad jag äter typ som inte tränar hårt och är tjej och 168 lång... Det är bara att experimentera på.
Sedan sägs det ju att lågintensiv träning är bättre för viktminskning än högintensiv.
Ja har kört lågintensiv träning hela tiden. Promenader i naturen och på löpband på gymmet. Men började med högintensiv för ett tag sedan då det inte händer något på vågen. Så jag tänkte testa det lite.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida