zombiefiers viktresa

<< < (3/4) > >>

zombiefier:
Citat från: Mynlen skrivet 2013.06.01 - 20:11:06

lågintensiv träning är absolut bättre MEN man måste köra den längre. Och sen tycker jag du äter för litet totalt och för mycket proteiner. proteiner kunde väl också höja blodsockret ganska bra vill jag minnas.

Förstår du vill gå ner, det gör jag med. Men det verkar så för många att det kommer en platå då och då, och viktigaste är då att hålla ut. Men det kan dröja länge! Jag har en platå sen början av dec. nu.

Tycker också att du ska höja kh litet. Det gjorde jag vid min förra platå (när jag kom hit i detta forum) och sen började det röra på sig igen. Mycket mysko men jag tror inte på regeln: ju mindre kh ju mer man går ner i vikt och jag tror ännu mindre på regeln: man går ner av kc man förbrukar genom träning.

Min son studerar något som heter Study of Human Movement, och berättade mig att det är jättebra jag promenerar, men fört efter 3e timmen (jovars) kommer mitt fett att brännas. Innan det är det tyvärr glukosen som bryts ner som sitter i hela kroppen. Är inte helt övertygat om att han har rätt, men att man måste hålla på längre lågintensiv träning det kan jag köpa. Dock sällan tid för promenader som tar mer än 3 timmar :)

Välkommen hit förresten!

Har legat runt 3000 kcal per dag i månader och stått still. Promenader på över 3 timmar låter väldigt jobbigt ja. Hoppas också på att jag kan få fart på viktnedgången. Ska insupa all information jag kan ifrån er här på forumet.

hemul:
Ojdå. De flesta av oss har inte haft så jättestor succé vi heller, inte som håller i sig ivf.  :shy:

Subcalva:
Citat från: hemul skrivet 2013.06.01 - 22:44:21

Ojdå. De flesta av oss har inte haft så jättestor succé vi heller, inte som håller i sig ivf.  :shy:

Fast den bistra sanningen är väl att ett fåtal LCHFare har haft varaktiga framgångar. (Kommer förresten inte på nån som inte gått upp i vikt igen...?) Alla "kändisarna" har ju efter ett tag meddelat att de gått upp i vikt igen och måste ta nya tag. De flesta säger att det beror på att de blivit för slappa i kolhydraträknadet för nu har de blivit så känsliga för dem att minsta lilla gram för med sig X antal kilos uppgång.

Men för att kommentera på ursprungsfrågan så håller jag med tidigare inlägg. Räkna ut hur mycket du "ska" äta för att bibehålla din vikt och använd en räknare som tar med hur mycket du gör av med också. Finns kanske på dumbbell? Lägg dig på ett underskott på MAX 500 kcal. Eftersom du har ätit extremt lite så är det stor sannolikhet att du går upp några vattenkilo först men är du tålmodig och håller i med både mat och träning så lär du få resultat.

Tycker du träningen är kul eller gör du det bara för att gå ner i vikt? När jag körde som striktast LCHF så upplevde jag att hjärtat slog mycket snabbare än normalt. Cirka 10 slag mer och jag hade dålig ork vilket gjorde att träningen inte var lika kul. Lite kolhydrater kan faktiskt göra underverk när det gäller att öka glädjen att träna. Och det är det viktigaste. Min inspiration kommer mycket från GoKaleo just nu och du hittar länkar till henne under Träning och Motion här på forumet. Lycka till!

hemul:
Är det inte så att för mycket träning kan göra att man inte går ner också? Nån slags stressreaktion?

Subcalva:
Jo visst är det så. Att träna varje dag och samtidigt kaloribegränsa är sällan en bra idé.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida