Probiotika för viktnedgång

<< < (5/6) > >>

Ekub:
Jag vet inte vad som sas. Men en morot är inte speciellt mycket, storleken kan ju variera väldigt visserligen men ändå. Tarmfloran mår bra av fibrer och för att komma upp i några mängder som gör någon nytta tror jag det behövs mer än en morot...

hemul:
Äh, fibrer biter inte på mig. Jag äter ju potäter och en stor sudd surkål nästan varje dag. Har även provat med såna där loppfrön och annat elände. Ingen effekt.

hemul:
Jo, katrinplommon! Det funkar. Men jag vet inte om det är fibrerna eller nåt annat som gör plommon, persikor och sånt laxerande.

Sorla:
Fibrer i all ära. De kräver en hiskeligt massa vätska för att göra nytta. Och sånt pulver som ska svälla och fylla ut tarmen. Blä! Inte vill man fylla ut en redan fyllt tarm? Man vill tömma den! Nä, här krävs laxerande grejer. Katrinplommon är fina grejer. Men jag verkar ha svårt med jämvikten.

Skickat från telefonen.

Ekub:
Äh jag är inte så insatt i fibrer att jag kan argumentera för dem. Vad jag har läst så är de bra för tarmfloran, sätter igång tarmen samt hjälper till att avgifta kroppen.

Tyvärr kan jag lätt äta för mycket katrinplommon. Älskar mjuka torkade plommon  :inlove: Hade de inte haft laxerande verkan hade en stor påse varit mitt lördagsgodis  :whink:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida