Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.11.24 - 00:29:31 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd

Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 91   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Arys lowcarbande - vägen till ett smalare liv?  (läst 434013 gånger)
0 Medlemmar och 16 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #300 skrivet: 2013.09.20 - 14:41:15 »

hade halvfastedagen igår och så är det upp idag. jag vet att ett halvtkilo inte är så mycket men ändå är det litet demotiverande... men jag måste nog skita snart, det gör troligen susen...
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #301 skrivet: 2013.09.20 - 14:47:07 »

Jag ibland undrar jag om kroppen suger upp vätska från luften och sväller lol. Hur bra våg har du? På gamla vägde jag mig häromdagen (mitt på dagen) och vägde runt 85-86 (tror jag) och dagen efter vägde jag in mig på 86. Den nya verkar mer konsekvent. Nåja som sagt kanske bättre att inte väga sig efter fastedagarna...
Jag ska försöka komma in i en gång om veckan vägning istället för ibland ingen gång på flera veckor och andra gånger dagligen med viktnoja som resultat.

Sedan måste magen sköta sig annars samlar jag definitivt inte ner. Hur länge sedan var det sedan du var på toa?
Loggat
hemul
Administrator

Smörklickar: 63

Antal inlägg: 31115

Hemsida
« Svara #302 skrivet: 2013.09.20 - 15:01:12 »

Min kropp suger fett!  :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

Smörklickar: 36

Antal inlägg: 6507

låt bli MIN OST!

Hemsida
« Svara #303 skrivet: 2013.09.20 - 15:14:23 »

spelar för mig ingen roll om jag väger mig varje dag eller inte, dagen som räknas är söndagen. visserligen för jag in alla nedgångar på libra appen, alltså bara om det är nedgång :) PLUS söndagarna.

Så ingen viktnoja här, hur ofta jag än väger mig. Kroppen förändras och det märker jag mer.

Loggat

Ary
Gäst
« Svara #304 skrivet: 2013.09.20 - 18:29:44 »

Hemulen: Du menar att den slurpar i sig fett eller att den suger?  :tongue: Det första skulle jag tro...  :hmm:

Mynlen: Du får väga dig hur ofta du vill såklart. Inte alla som får viktnoja men ja får det lätt. Lite lustigt att du skriver in positiva resultat, men det är rätt!  :bg:

Ni anar förresten inte vilken lättnad att jag inte rasat upp 4-5 kg som jag måste gå ner innan jag kan fortsätta försöka gå ner. Plus att det verkar som om bara jag håller kolisarna i schack att jag kan äta rätt fritt, bara 2 måltider om dagen som regel men ändå. En dryg vecka åt jag utan att räkna och tom mellanmål en del dagar. Innan lchf/lowcarb trodde jag att jag var dömd att jojbanta resten av livet.  :rolleyes:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #305 skrivet: 2013.09.20 - 22:10:55 »

Det första, ja. Fast båda äger väl sin riktighet.  :sneaktongue:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #306 skrivet: 2013.09.26 - 09:00:29 »

Veckovägning 23

Veckans resultat: -1,5 kg
Nu: 87,2 kg
Startvikt på lowcarb: 96 kg
Hittills på lowcarb: -8,8

Totalt från maxvikt (108,7kg): -21,5 kg

Var nere och dippade på 86,4 i veckan men det var efter en fastedag vilket ju i princip inte kan räknas....
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #307 skrivet: 2013.09.26 - 11:32:03 »

Jösses! Hur gör du?  :clapping:
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #308 skrivet: 2013.09.26 - 11:52:52 »

Öhhh jag äter vanlig lågkolhydratskost och sedan tar jag halvfastedagar och då käkar min kropp upp glukogenlagret i kroppen och släpper vätskan.....  :blink:
Jag körde ju iaf typ 5v utan halvfasta och då samlar jag på mig vätska, om inte annat av fuskdagen med choklad, nötter, brownie etc för några veckor sedan. Fasta verkar vara det enda som minskar vätskan i kroppen... Bara på några dagar kom 0,8 kg/l vatten tillbaka, så lite rubbar det vätskebalansen också, men det ska ju vara så nyttigt så.  :flirting: Inget att förlora iaf.
Loggat
Ary
Gäst
« Svara #309 skrivet: 2013.09.28 - 18:12:54 »

Känner mig som en stygg flicka.   :shock:  Bakar macaroons med mockasmörkräm, lowcarb dock (iaf tror jag att jag bakar macaroons men har aldrig smakat en och hittade på eget recept...) . Lite vanligt socker för att vispa vitor och mitt vaniljsocker är vanligt. Ngt gick fel första gången jag vispade vitor så jag fick göra nya med nytt socker så det blev 64 kolisar i hela satsen 1000 kcal. Får se om allt stryker med.....

Klara kh målet för dagen men kcal kan landa på 2200 om jag äter hela rasket.  :dribble:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #310 skrivet: 2013.09.28 - 21:02:40 »

Då är vi två, jag har heller aldrig ätit det. Låter som om det är nån slags maräng på din beskrivning, stämmer det? I så fall tycker jag nog inte om det. Men om det blir gott får du lägga ut receptet bland de andra bakverken!
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #311 skrivet: 2013.09.28 - 21:30:18 »

Jo 2 marängliknande kakor (med mandelmjöl) med smörkräm emellan. Receptet behöver filas på. Smakade sötningsmedel och konsistensen på marängerna blev sådär. Men efter några försök till ska det nog bli bra.  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #312 skrivet: 2013.09.28 - 21:47:34 »

Å, vad heter såna där gammaldags kakor, de ser ut lite som våfflor på ytan, gnaggliga liksom, två ovaler som ligger ihop med smörkräm emellan och så är det socker på också tror jag. Jättefrasiga.
Loggat

Ary
Gäst
« Svara #313 skrivet: 2013.09.28 - 22:28:09 »

Nä inte strassburgare, men det lät ju gott lol
Loggat
hemul
Administrator

Hemsida
« Svara #314 skrivet: 2013.09.28 - 22:50:07 »

De påminner om pariservåfflor i utseendet men är små och mycket frasigare.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Pariserv%C3%A5fflor
Loggat

Sidor: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 91   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544