Påsk - fobi
elocinave:
Ja, precis som det står i rubriken börjar jag lida av påskfobi. :cry:
Bara tanken på att barnen får sådana gift-godis från släkt och vänner gör att det kryper i hela min kropp. Samtidigt måste jag ju också inse att det inte är farligt om de nu äter sånt skit i en dag. Det är bara så svårt att komma över den där "inte bra" - känslan :shake_head:
Kan ju knappast förbjuda folk ge godis till barnen; inte heller kan jag kräva att de köper bara "godkänt" godis.
Usch nej, det där är svårt och jag har bara en vecka på mig att vänja mig :ignore:
hemul:
Varför inte? :angrywife:
Fjällmor:
Citat från: elocinave skrivet 2008.03.14 - 21:38:59
Kan ju knappast förbjuda folk ge godis till barnen; inte heller kan jag kräva att de köper bara "godkänt" godis.
JO!
Jag har i alla år sagt till släkt och vänner att barna mina bara äter ren choklad. Det sorterar bort mycket skräp... :cool:
Lita på magkänslan! :flowers:
hemul:
Går det inte att muta ungarna? Att de får något annat istället för godis eller att ni gör en utflykt till en grisfarm eller nåt annat roligt? :clapping:
elocinave:
Citat från: Fjällmor skrivet 2008.03.15 - 00:34:38
Jag har i alla år sagt till släkt och vänner att barna mina bara äter ren choklad. Det sorterar bort mycket skräp... :cool:
Det finns ju ingen REN choklad. Finns ju hur mycket som helst skit i choklad också !
Nej, jag får väl göra som jag brukar göra: de får äta EN gång tills de blir trött och sedan plockar jag bort resten och ger dem andra "mutor" istället. De blir glada för mandariner och vindruvor t.ex.
Men jag tar gärna emot flera tips :wave:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida