Hemulen vs Mynlen

<< < (3/53) > >>

hemul:
Så här då. Du använder BBCode taggarne HTML, så här.

Kodstycke:

[html]...[/html]

Inom dem skriver du din text och HTML-taggar (alla funkar säkert inte, man får prova). T.ex. för pre formated text - PRE

Kodstycke:

[html]
<pre>
...
</pre>
[/html]

Då blir det automatiskt en monospaced font - vad fan det heter på svenska, typsnitt med fast breddsteg? Så då kan man göra en tabell bara genom att rada upp det med mellanslag i en text editor med monospaced font först så man ser att kolumnerna blir raka. Man ser inte det om man skriver direkt här eftersom en variabel font används för rutan man skiver i.

Kodstycke:

[html]
<pre>
Första kolumnen    Andra kolumnen    Tredje kolumnen
äpplen             hundar            lampor
päron              katter            stolar
körsbär            hästar            soffor
</pre>
[/html]

Första kolumnen Andra kolumnen Tredje kolumnen äpplen hundar lampor päron katter stolar körsbär hästar soffor

hemul:
April
1 april: - 2 april: 3.09 km 00:22:42 3 april: 10.39 km 01:09:03 4 april: 10.04 km 00:59:08 5 april: 13.20 km 01:24:23
Jag vill bara påpeka att jag inte försökte slå Mynlen medvetet. Jag åkte fel och kom in på en massa geggiga lervägar som aldrig tog slut och när de väl gjorde det var jag alldeles galet. Och andra april blev så kort för att jag var borta på kvällen och tänkte cykla efteråt, men det var så jäkla kallt så jag gav upp det. Det är med bara för att mätaren satt på och inga siffror stämmer om jag tar bort det.

Mynlen:
inte medvetet slå mig  :club_idiot: visst vill du. Du försöker bara mörka det!

hemul:
Nej, faktiskt inte. Vill inte ha in nåt stressmoment i det här.

Mynlen:
jag vet, jag bara skojjar! Inte kul med att köra vilse. Känner du till sidan afstandmeten.nl? högst uppe till höger finns en engelsk flagga så att texten blir engelska.

sen uppe till vänster, fyll i din gata och land  Hemulvägen, Mumindalen alltså  :lmao: och sen kommer du där du vill börja. Sen är det bara att klicka fram din rutt så vet du iallafall hur långt det är!.

Kanoners tycker jag. Om du reggar dig kan du spara det du planerat och även skriva ut...

Det var så jag gick idag, hade kollat hur långt det var att gå weerwater runt, för att veta om jag hade tid till det medan Linnea håll på i kliniken.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida