Rea på campingkök!
<< < (2/6) > >>
hemul:
Jo, i och för sig. Men eftersom jag är inriktad på cykling, så är sånt inte ett så stort problem. Kleen Kanteens är inte SÅ stor, 1.6 eller 1.7 liter, men kostar 900:- nånting, så den går fetbort i alla fall. Får väl bli 3 såna från Clas Ohlson.
hemul:
Nu har det kommit. Både köket och tallriken är hur fina som helst. Tallriken är lite vidare än stekpannan och kan läggas utanpå denna, så man kan få in hela kittet i packpåsen som följde med.  :clapping:

Själva ställningen är i aluminium, men det var vad jag trodde även om det inte stod så. Det såg ut så på bilden och det är väl bra för aluminium är ju lättare. Det enda besvikelsen är att mitt gamla Trangia har liksom öglor på utsidan som man kan dra en spännrem igenom som håller ihop hela alltet. Men jag tror att även Trangia frångått det. Kan inte se nåt sånt på bilderna på deras sajt ivf.

Som sagt har jag läst att köken är kompatibla, så om nån vill ha rostfria kastruller och panna till sitt gamla Trangia ska det funka att köpa kokkärlen till detta. Just nu sparar man väl inget på det, men till fullpris gör man väl det.
hemul:
Alltså en sån här tallrik borde alla ha! Den är toppen att ha stekta ägg på i kylen. Jag brukar steka fyra åt gången och när man har dem på en vanlig platt tallrik så kan ju gulan rinna över om den är lös och tallriken står snett. Dessutom går tallriken sönder ifall den hoppar ut ur kylen. För att inte tala om att gladpacken kletar fast i äggulan.  :thumbdown: Kanten på den här tallriken gör den helt perfekt. Håller äggen kvar och lyfter plasten. Den kommer att användas flitigt, inte bara på utflykt.  Nästan så jag vill ha flera.  :lol:
Ninnan:

går tallriken sönder ifall den hoppar ut ur kylen.  :shock:
Ninnan:
Citat från: Ninnan skrivet 2013.02.09 - 11:02:35

går tallriken sönder ifall den hoppar ut ur kylen.  

:shock:
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida