Ladda mobilen med ved
hemul:
Det finns flera varianter på såna där, "wood gas stoves" tror jag de kallas. De andra jag sett behöver inget batteri. Förstår inte riktigt vad man ska med elektroniken till bara för att driva köket.
fetsmart:
Grejen med "elektroniken" är väl att driva fläkten som tillför extra syre till härden vilket gör denna mojäng extra effektiv. Man kan såklart tänka sig manuell blåsbälg eller liknande...
hemul:
Ja, så är det nog. Fast jag tror det snarare är åt andra hållet, för att kunna få sparlåga. Det är ett jäkla tryck på de där trägasköken verkar det som. Men jag tycker det borde kunna fixas med ett enkelt spjäll.
fetsmart:
Nej, nej, nej!!! Det är självklart att det är för att boosta förbränningen i första hand.
Btw så ska jag göra några internationella turfzon-takeovers nästa vecka. Just saying... :cool:
hemul:
Nej, nej, nej! De där grejerna brinner som fyrbåkar. Jag tror att gnm att ersätta naturligt luftdrag som de andra har med fläkteriet, så får man möjlighet och att ha tillräcklig knapp syretillförsel för långkoken. :nod-yes:
Jaha, en del lever ett liv i lyx och flärd, ska jag säga. Själv får jag hålla mig hemmavid, men hemmazonerna har sina ljuspunkter de också. :mad_roll:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida