Potatisdieten |
<< < (5/7) > >> |
Subcalva: Citat från: hemul skrivet 2016.09.17 - 12:21:59 Jaha, han har förstås sin egen lilla klubb också. 15 AUD/månad. http://www.spudfit.com/spudtember Jo men det är den facebookgruppen jag skrev om ovan. Plus att du får en e-bok på det priset också. |
Subcalva: Citat från: hemul skrivet 2016.09.17 - 12:16:18 Det måste ju vara enformigheten som gör att man inte äter mer än absolut nödvändigt. Food reward... Potatis med smör på, det är ju en helt annan femma! :tasty: Får mig att tänka på idén jag hade när jag bestämde mig för att börja banta. Att göra nån slags standardmat, nåt lapskojsaktigt med potatis, köttfärs, smör o.s.v. Mixa ihop det och frysa i kaloriberäknade portioner och sen bara äta av det. Tror det skulle funka också. Ja självklart är så att man äter mindre än man normalt sett gör. Det är jättesvårt att överäta enbart potatis. Ska man få i sig 2000-2500 kalorier får man ligga i ordentligt. :lol: |
hemul: Ja, jag räknade en gång ut hur mycket man skulle få äta av olika livsmedel om man skulle komma upp i myndigheternas rekommenderade kolhydratintag, om man bara fick dem från en enda källa alltså. Jag tror de rekommenderade 60 E% då och jag räknade säkert på 2000 kcal. Då skulle man få äta nästan en hel 2-kilospåse potatis. Och klarar man det har man ju drygt en halv påse kvar för att komma upp i 2000 kcal då. |