Nu är den genmodifierade laxen här. - Nu med protestlista!
Ekub:
Såg en så bra film om Monstanto och GMO. Jättebra! Ska se om jag hittar länken till den. En del djur som blivit matade med GMO-foder har trillat ner och dött pang bom, andra blir sjuka eller börjar bete sig konstigt. Skitläskigt :mad_viking:
fetsmart:
Företaget AquaBounty verkar vara i ekonomiskt trångmål - minst sagt - så inte ens (finans)marknadskrafterna verka stå upp och göra vågen för GMO-lax... Jag tror inte att tekniken kommer att blomstra och spridas från USA utan att den kommer att köpas upp/tas över av "ex-sovjetiska"/asiatiska intressen för introduktion i länder med mindre mått av "transparans"... sedan kommer den - kanske - hit.
Ekub:
Fast är laxen redan utsläppt spelar det inte någon roll hur svårt ekonomiskt trångmål något företag är. Den sprider sig ändå :sneaktongue: Nu vet jag inte om den är det men...
fetsmart:
Just det här projektet är väl hittills på laboratorienivå, fisken uppges ska vara steril och företaget har rätt skakig finansiering så vi har nog mer akuta hot mot "välfärden" just nu... men det finns såklart ett sug efter billigt protein i världen så det arbetas nog med genmodifiering på många håll...
hemul:
Lär väl inte stanna på labbet länge om det är godkänt nu.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida