Det här brödet!

Det funkar nog för idalinda men inte för dig, om jag förstått det rätt. Jag bryr mig inte om några kolhydrater hit och dit och idalinda har ju blivit paleo och tänker mer på att undvika dåliga saker än kolhydrater, tror jag.
Detta sagt, jag tror du skulle kunna minska rismjölet och änvända mera ägg i stället, eventuellt hårdvispa vitan, så där som vi gör till Kwasniewskibröden. De innehåller ju alltid en liten mängd mjöl och jag tror det är det som gör att de blir så mycket mer lika riktigt bröd än alla äggbröd som mest smakar omelett. Man skulle också kunna testa att köra doktor Ks formbröd med större mängd mjöl och byta ut vetet mot rismjöl. Det ska jag göra själv när jag orkar. Men som originalet är funkar det inte så bra till stöbröd. Det ska ju inte bara bli en yta, utan det ska suga upp smör också och bli rätt konsistens för att jag ska vara nöjd.
Å andra sidan blir det inte så mycket kolisar med riktigt ströbröd heller och med det här brödet blir det ivf hälften och man slipper vete. Ris ska ju vara ofarligt på det viset, innehåller inte gluten och inte större mängder antinutrienter heller.
Förut har jag använd vanligt ströbröd ibland blandat med pofiber när jag panerat fisk. Det har varit så sällan så jag har tyckt det kvittat. Men nu när jag har börjat äta det dagligen känns det inte bra. Gav bort en och en halv påse Änglamark ekologiskt ströbröd igår, så nu är det definitivt slut med det.
Jo, jag använder socker till inläggningen för stevia smakar skit, det har jag testat med sill. Men jag tar mycket mindre. 1-2-3-lag blir 1-½-3-lag, alltså 1/2 dl socker istället för 2. Det kan inte vara mycket som hamnar i själva stömmingen. Jag gillar det ändå inte, men det är mest för att jag oroar mig för tänderna. Samma lag funkar för sill förresten. Man vänjer sig snabbt vid att det inte är så sött. Eventuellt skulle man kunna testa en sådan blandning som i Dansukkers steviasocker, alltså fortfarande rätt mycket socker och bara en liten del stevia. Ska göra det vid tillfälle. Kanske en kvarts dl socker och en dutt stevia skulle funka.