Salt
<< < (22/23) > >>
Snorkfröken:
Nyponmjöl låter ju sexigt  :tongue_wag:
Mynlen:
saltets underbara förmåga!.

I förrgår hade jag inte ätit mycket alls, och jobbat som fan med att packa hans saker. Igår på jobbet kände jag mig lätt i huvudet, trodde det berodde på att jag sover så dåligt. Sen kom jag plötsligt på att någon här hade skrivit hon tar ett glas saltvatten om hon blir trött.

KANONERS jag piggnade till.

åt litet keso och cremefraiche och blåbär (nja, amerikanska)  till lunch och flängde genom hela resten som skulle göra innan han kom och hämtade.

saltet fungerade alltså bra!
berittis:
Ja, saltvatten eller buljong funkar finfint för mig. Nyponpulver sexigt? Nää, men gott. För mig iaf.   :whink:
Corny:
Att apelsin är rikt på magnesium hade jag inte en aning om, men det kan ju förklara varför jag ofta blir sugen på det när jag är bakis.  :bg:
ursprungsliv:
Nyponskalsmjöl var gott i fil (jag använder finsk surmjölk som är tunn i konsistensen, de brukar dricka den i glas här). Det funkar även med potatismjöl för den som håller på med resistent stärkelse. Lokala mejeriet har en youghurt med nypon/ blåbärsmak, jag ska prova att blanda i blåbär också en vacker dag. Eller en gråmulen-dimmig, det verkar troligare.
Navigering
Meddelandeindex
Nästa sida
Föregående sida