Bajsbollar
Ninnan:
Tina
Men vad f*n tycker du de ska kallas? :ignore:
Det är ungefär som orden städerska och lokalvårdare; i min hjärna och hjärta.
Corny:
Chokladbollar brukar de kallas numera, Ninnan. Åtminstone av oss som är PK! :whistle:
Tina:
Nej det är inte samma sak. Jag har väldigt svårt att vara medlem på en sida som använder detta nedsättande uttryck. Det finns ett vedertaget namn som Corny skriver som dessutom alla begriper vad det är utan att någon blir ledsen.
hemul:
Men herregud! Jag ändrar väl då, men jag väljer det namn som min 3-årige kompis använder. Så passar det nivån.
Jag vägrar använda nyorderdet chokladbollar. Man ändrar inte attityter genom att rensa bort ord som påminner om de dåliga attityder som finns. Fick städerskor/städare högre status när de skulle kallas lokalvårdare? Knappast. Däremot blev det nog fullständigt klart för alla och envar att samhället ansåg det vara något väldigt dåligt och lågklassigt att försörja sig på städning, så dåligt att det inte ens kunde nämnas vid namn utan omskrivningar måste användas.
Neger är inget skällsord. Nigger är det, men det heter ju inte niggerbollar.
Ninnan:
Jag respekterar din åsikt Tina.
Kan man kalla en bulle för inuitbulle eller indianbulle? :redface:
Jag änvänder inte en flinga cocos i mina "bollar". Skulle kunna kalla dem för svartbullar men då tror jag att man tänker på sotare och att dom inte gillar det.
Obs. Det är ingen stor sak för mej vad man kallar bollarna.
Jag arbetar på att bli PK i fortsättningen :worried: så du fortsätter att skriva här!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida